Zoon heeft pijnlijke iriterende tepels wat is er aan te doen?

Onze zoon van 13 heeft pijnlijke en irriterende tepels zijn vrij dik en groot.
Soms bloeden ze ook wel een beetje komt door schuren van kleding over de tepels.
Zijn er mee naar de huisarts geweest , is normaal komt door de pubertijd zegt ze moet uit zich zelf overgaan, wel het advoes gekregen om de tepels vettig te houden ( zijn vrij droog ) en eventueel afplakken met eiland pleisters om bloed door schuren te voorkomen.

Nu zit ik mij te bedenken hoe ik mijn zoon nog meer kan helpen, en heb het idee dat misschien een stevige sport bh ook wel kan helpen tegen het schuren, mijn ervaring is dat sport bh's nog al strak zitten op de huid en niet bewegen / schuren.
Zou dit misschien ook een oplossing kunnen zijn voor mijn zoon om tijdelijk ( zolang deze probleem duurt ) een sport bh te laten dragen ter voorkoming van schuren van kleding over zijn gevoelige tepels?

Of zijn er andere ervaringen en tips die ik gebruiken kan om mijn zoon te helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De eerste dingen waar ik aan dacht staan allemaal al in je vraag. Vettig houden creme tegen pijnlijke tepels bestaat en werkt wel Afplakken goed idee, maar doe het niet met puur plakstrip, zorg dat er nog een doekje of zo tussen zit. Ik spreek uit ervaring. Jij spreekt van eilandpleisters. Dat werkt wel. Ik verkoos om een gewoon gaasverbandje te vouwen tot de goede grootte en daarrond van die ouderwetse pleister-plakband bij te doen. Bij gevoelige keren zelfs een zakdoek ipv gaasje. Goede beha spreekt voor zich Vooral als iemand veel sport. De term joggerstepels wijst op te lange wrijving. En de oplossing is meestal een betere immobiliteit tijdens bewegen. Met het typen was ik ook aan het denken aan een groot verband maar dan rondbinden en goed aanspannen. Werkt als een beha zonder de aankoop. Aangezien je bij de arts geweest bent is het wel goed dat je weet dat het geen ontsteking zal zijn. Allergische reacties en ook een stressgevolg zijn dus al van de baan. Dan moet je geen oplossingen in dat gebied gaan zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100