Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je kinderen ook later laten vaccineren, als je dat eerder geweigerd hebt?

Als je eerder om redenen niet je kind hebt laten inenten, kan je dan nog steeds laten inenten? Moet je dat dan zelf betalen? Is dat dan nog net zo effectief?

5 jaar geleden
1.6K
ronron1212
5 jaar geleden
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/vaccinatieschema/afwijken
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Waar is die goeie ouwe 'goeievraag'-knop, als je hem nodig hebt...?
:-/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

-Als je eerder om redenen niet je kind hebt laten inenten, kan je dan nog steeds laten inenten?
Tot de 18e verjaardag.
Moet je dat dan zelf betalen?
-Nee (tenzij kind 18+ is).
Is dat dan nog net zo effectief?
-Ja (sterker nog, de opbouw van immunologisch geheugen is iha iets beter bij oudere kinderen in vergelijking met baby's/dreumessen).
(Lees meer...)
tinus1969
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+
Ik sta even versteld van de minnen.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Van mij een plus! Doordat vnl. honden, katten en paarden tegenwoordig eerst getittert worden voordat een inenting gegeven wordt, zie je dat er veel meer mee speelt met de opbouw van het aanslaan van een inenting!
Erna55
5 jaar geleden
Plus. Ik ben benieuwd welk argument de minners hebben....
LeonardN
5 jaar geleden
@jodyenboyke Ik snap niet echt iets van wat je zegt. Maar ben wel nieuwsgierig. Heb je een link? Of kan je een breder verhaal geven?
Heb je in de gaten dat de vraag en het antwoord gaan over menselijke inenting?
MarBet
5 jaar geleden
Weet je ook hoe het voor 18+ zit? Als je ouders je als kind niet hebben laten inenten en je als volwassene alsnog een vaccinatie wilt? Moet je daar dan wel voor betalen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding