Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een steek bij het hart normaal?

Laatst was ik al bij de dokter geweest, omdat ik altijd last heb van angstaanvallen en bang ben dat ik iets heb. Zo heb ik bijna altijd het gevoel gehad dat ik iets met mijn hart had. De dokter zij dat ik een te hoge ademhaling had. Dit stelde mij een beetje gerust en ik had al een tijdje geen last.

Totdat ik laatst in bed lag en ineens een stekende hartslag had. Dit was echt 1 hartslag maar voelde dus helemaal niet fijn en maake mij gelijk weer bang. Is het dan toch iets? Ik had niet het gevoel dat ik verkeerd ademde.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Door je stress en angst kun je steken krijgen, je veroorzaakt het waarschijnlijk zelf.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verkeerd ademen kan chronisch zijn.
Je hebt het dan niet in de gaten.
De huisarts kan je hiervoor doorverwijzen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

ja, ik had ook pijnlijke steken op mijn hart. Ik werd ook angstig en ik dacht dat het hartproblemen waren, maar gelukkig. dat is het niet. Pijnlijke steken in het hart duiden niet aan op hart aandoeningen. Zodra de pijn niet erger wordt bij het ademhalen is er niets aan de hand. Een aanhoudende pijn op de borst die steeds heviger wordt kan aanduiden op een Hart infarct.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding