Hoe krijg ik een beter evenwicht?

Mijn evenwicht is niet super te noemen. Ik heb o.a. problemen met fietsen. Omdat ik verkeerssituaties te laat zie en een periode steeds (bijna)ongelukken heb gehad, fiets ik al een tijd niet meer.
Nu heb ik over een maand een verenigingsuitje waarbij we veel gaan fietsen. Er zijn allerlei activiteiten die we op de fiets afgaan. Dus het is echt veel fietsen. Ik wil heel graag mee maar zie op tegen het fietsen en mijn slechte evenwicht. Ik doe al wel braaf iedere avond evenwicht oefeningen. Ik loop hier voor ook bij een fysio. Maar het schiet niet zo op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch mee kan doen met het uitje?

5 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is het geen optie om met iemand een tandem te delen?
tinus1969
5 jaar geleden
Ben je bij een arts geweest met dit probleem? Is je evenwicht slechter dan vroeger? Zou je bv een vit b12 tekort kunnen hebben?

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is je het ook al bij andere vragen geadviseerd: maak gebruik van een ander type fiets dan het standaardtype, dus bijvoorbeeld een met drie of vier wielen. Die bestaan gewoon voor mensen die niet zo goed (meer) kunnen fietsen. Laat je goed informeren bij een professionele fietsenverhuurder of probeer op een andere manier zo'n fiets voor die dag te kunnen huren of lenen.
...
Huren van een solo supportfiets met vier wielen kan bijvoorbeeld in Leiden: https://4wieler.nl/4wieler-huren.
Het bedrijf in Leiden is bereid de fiets thuis te bezorgen en op te halen, zo is vermeld op de site.
...
Veel plezier op je dagje-uit!
Toegevoegd op 08 maart 2019 10:35: tekst
Antoni