Wat voor eten vult goed en hoef je niet te kauwen?

Ik heb een paar dagen geleden een wortelkanaalbehandeling gehad. Nu merk ik dat ook vanwege de pijn ik niet goed kan kauwen. Ik leef nu op pap, soep en smoothy maar dit vult niet goed. Daarnaast ben ik ook nog vegetariër anders had ik bijv erwtensoep gekozen. Wat kan ik makkelijk eten wat ook nog eens goed vult? Ik merk echt dat ik flauwtes heb omdat ik te weinig eet. Ik weet dat er een soort van eiwitshakes bestaan maar kun je die zonder doktersrecept krijgen?

5 jaar geleden
2.6K
gvrox
5 jaar geleden
Vlees in erwtensoep is toch niet verplicht ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nutridrink. Verkrijgbaar in Apotheek.
redhouse
5 jaar geleden
Een echt groot bord met brinta pap.
Amadea
5 jaar geleden
Als je een goeie blender hebt kun je stamppotten maken en die fijn malen, net als babyvoeding.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Warme appelmoes , eigengemaakte , is ook flink vullend met gekookte aardappelen

Antwoorden (5)

Roerei.
Je lichaam schreeuwt op dit moment om hoogwaardig eiwit -alleen eiwit verzadigt. Roerei is zacht en voedzaam.
tinus1969
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Wat tinus1969 zegt is gewoon waar !
(Vegetarisch zijn is een beslissing van de geest, niet van het lichaam)
Aardappelpuree.
Groente Wat langer koken en even in de blender.
Allerlei soorten soep (vlees kan je er zelf wel uithalen). Vooral erwtensoep, bospaddenstoelensoep, harira (Marokkaanse soep) Indonesische pindasoep enz.
Rijst langer doorkoken totdat het soort papje word. Wat fijngesneden groenten erbij en het wordt nog lekker ook.
Oftewel je kan eigenlijk alles eten. Als je het maar wa langer kookt of even fijnmaalt in de blender.

Drinken voor tussendoor kan je drinkyoghurts nemen. Die vullen ook wel.

En verder kan je ook nog veel yoghurt, vla en kwark eten. Met kleine stukjes fruit erdoorheen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Min. Dit vult een beetje en verzadigt niet. Honger blijft bestaan. Bovendien risico op ondervoeding door gebrek aan eiwit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarom kunnen gekookte groenten en kwart met fruit niet verzadigen?
tinus1969
5 jaar geleden
@Vics, groenten en fruit bevatten te weinig eiwit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Daarom noemde ik ook de kwark erbij.
Het gaat erom dat je gevarieerd eet. En de vraag is welk voedsel vult goed en hoef je niet te kauwen. En niet welk voedsel bevat de meeste eiwitten. Ik eet ook niet dagelijks alle voedingsstoffen. Maar wel in de avond vaak groente met aardappels, pasta of rijst.
Aangezien pasta gepureerd niet lekker smaakt. Heb ik die optie niet genoemd.
Maar van rijst met groente kun je een prima maaltijd maken zonder trek over te houden.
tinus1969
5 jaar geleden
@Vics, je schrijft 'En de vraag is welk voedsel vult goed en hoef je niet te kauwen. En niet welk voedsel bevat de meeste eiwitten.'
Welk voedsel vult goed? Eiwit. Je moet dus eiwitrijk eten.
Mix in je smoothies avocado of banaan, dan vult het beter.
Voeg brinta toe voor extra vezels.

Er bestaat ook vegetarische erwtensoep. Linzensoep voelt ook goed.

Eiwitpoeder kun je gewoon online bestellen (Body & Fit bijvoorbeeld). Bij een drogist of de Tuinen/Holland & Barrett verkopen ze dit ook.
Ritsuka
5 jaar geleden
Gemalen noten
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bruine bonen. Deze kan je pureren met het eigen vocht (pot/blik) en klaar ben je. Ook kan je bruine bonensoep te maken. Ik heb een eenvoudig recept voor je gevonden,

Makkelijke bruine bonensoep - 4 perrs.
1 ui , 1 teentje knoflook , 1 grote prei , 2 vastkokende aardappelen , olijfolie om in te bakken , 720 g bruine bonen uit blik , 1.5 l water , 2 kippenbouillonblokjes , 4 tomaten ,
1 bosje bladpeterselie ( eventueel 60 ml crème fraîche - hoeft niet).
Zie link voor de bereidingswijze.
https://www.24kitchen.nl/recepten/makkelijke-bruine-bonensoep
---
Bij de bruine bonen die je verwarmt kan je gebakken uien toevoegen. Gepureerd en met knoflook naar smaak heb je een vullende warme hap.
Toegevoegd op 09 februari 2019 00:24: tekst