Niet, ga naar de huisarts, deze kan er veel beter bij en heeft ook de hulpmiddelen hiervoor. Even bellen en een afspraak maken. Klaar met fröbelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Normaal verwijdert de huisarts dit niet. Normaal zeggen ze alleen wat het is. Alleen als deze gaan ontsteken en ze deze moeten opensnijden komt de huisarts in actie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven. Even voor de duidelijkheid.
Deze heten ook comedonen. Ik gebruik deze naam, omdat het hulpmiddeltje om deze te verwijderen ook deze naam heeft.
Dat je er nu eentje hebt in de lies, is niet raar, want ook daar wordt veel talg aangemaakt. Sommige mensen hebben zelfs regelmatig last van comedonen en ontstekingen in deze streek.
Omdat je nu al geprobeerd hebt om deze te verwijderen, is jouw huid geïrriteerd. Ontsmet de plek goed (sterilon, teatree...) en laat de huid genezen.
Probeer het daarna opnieuw.
Neem eerst een warme douche, zodat de huid goed warm is en de poriën open gaan staan.
Ontsmet de plek met een watje.
Koop vooraf een comedonen-verwijderaar (gewoon te koop bij de drogist, goedkoop).
Indien je het gevoel hebt dat er toch een velletje over groeit, prik je er eerst in. De comedonen-verwijderaar heeft aan 1 kant een scherpe punt. Eigenlijk is een zwarte mee-eter open en zou dit niet hoeven.
Zet nu het 'lepeltje' van de verwijderaar naast de mee-eter en lepel deze eruit. In principe moet dit nu makkelijk gaan.
Vervolgens de huid weer ontsmetten.
Succes!

https://acnevitaal.nl/puistjes/comedonen/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik betwijfel of het hier om comedonen gaat, deze voel je over het algemeen niet zitten en hier zit het ook op een onzichtbare plaats. Het zou bijvoorbeeld ook om een ingegroeid haartje kunnen gaan, dan heeft de comedonendrukker geen zin. Bovendien is het gebruik van de lepel onduidelijk omschreven, je zet het gaatje in de lepel precies om het zwarte puntje en oefent daarna lichte, gelijkmatige druk uit op het lepeltje, waardoor de inhoud naar buiten komt en opgevangen wordt in het lepeltje. Het lijkt mij verstandiger dit te laten beoordelen en behandelen door een schoonheidsspecialist, huidtherapeut of de huisarts, die dit ook wel verwijderd als je het vraagt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgens mij voelt ze deze ook niet zitten, althans dat lees ik niet uit de vraag.
In de plooi van je lies zie je toch wel een mee-eter zitten. Ik wel in ieder geval. Helaas heb ik ze daar ook geregeld.
Ingegroeide haartjes zien er wel heel anders uit en deze duw je er heel makkelijk uit.
Wie zegt dat de vraagsteller daar donkere, stugge haartjes heeft.
De vraagsteller is vrij om naar de schoonheidsspecialiste of huisarts te gaan.
Maar mijn huisarts snijdt alleen maar in ontstoken ingegroeide haren, die niet vanzelf verdwijnen.