Hoelang duurt het voordat het gaatje van mijn oorbel dichtgroeit(heb het nu 1/2 jaar en is ontstoken?

Heb in feb 2018 gaatjes laten schieten. Rechts is prima links begon te ontsteken. Na een ontsteking waarbij ik mn oorbel 4 dagen heb uitgehouden, heb ik het geprobeert door te prikken. Ik heb hierbij te veel kracht gezet en letterlijk een nieuw gaatje geprikt. Ik heb het dichtlaten groeien en opnieuw laten schieten juli 2018 en nu gebeurd hetzelfde. Iemand tips?? Ik ga maandag naar de ha, hopelijk krijg ik antibiotische zalf. Hoelang duurt het voor het dichtgroeit en kan ik dit proces vertragen?
Gr. Sophie

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (1)

Dat hangt voor een groot deel van jezelf af.
Je hebt verschillende vragen... dus ook verschillende antwoorden.
Ik heb gaatjes, maar de laatste jaren doe ik er misschien een of twee keer per jaar een oorbel door. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat aan mijn rechteroor ik dan altijd aan de achterkant een klein 'vliesje' moet doorbreken. Dus zelfs voor een persoon kunnen de twee oren verschillen. Dus een vaste tijd erop plakken is niet echt mogelijk.

Nu jij hebt nog geen volledig jaar je gaatjes. Mijn eerste oorbellen waren er die je niet uit kon doen omdat je die minimaal zes maanden constant in moest houden. Al lees ik nu op internet dat zes weken voor de eerste bellen al genoeg is. Maar ja...over het algemeen lijkt het een beetje... Hoe langer het gaatje er is en je oorbellen droeg hoe langer het duurt voor het toegroeit ( of zelfs niet meer). Voor jou is het geen hulp, maar het toegroeiproces vertraag je dus door langer gebruik ervan te maken. Goed is wel dat ze al ouder zijn dan zes weken ( snelste toegroeien en sommige zeggen zelfs dat het dan overnacht kan gebeuren)

En even extra... de ontstekingen
Ik neem aan dat je deze gaatjes laat schieten door iemand die er iets van kent en ook steriel werkt? Zijn het van die speciale eerste oorbellen die hypoalergeen zijn?
Dat je ook niet met vuile handen aan de pas geschoten gaatjes gaat prullen en zo ( oorbel ook niet he ) Want dan is een ontsteking vrij makkelijk te krijgen.

De schieter, geeft die geen tips? Ik zou denken dat hij wel ofwel zei wat je moet gebruiken ofwel een beetje van dat product zou geven. Aangeraden is een soort zout zoutwater dat je met een wattenstaafje kan aanbrengen ter verzorging en ontsmetting. Drie keer per dag en eens extra na sport. Bij de verzorging een keertje ermee te draaien zo dat ze niet vast gaan zitten.