Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je 8 jaar na een gekneusde enkel daar nog last van hebben?

In 2011 viel ik van mijn fiets en kneusde ik mijn enkel. Herstel heeft behoorlijk lang geduurd, zeker 2 jaar. Kort samengevat: zeer zware kneuzing waarbij ik 3 maanden posttraumatische dystrofie heb doorgemaakt. Naderhand bleek na een MRI scan het kraakbeen te zijn beschadigd. Volgens de orthopeed toen destijds kon dit wel weer goed komen. Ook de posttraumatische dystrofie is goed behandeld. Het kwam goed. Vanaf 2014 tot heden heb ik totaal geen pijn meer gehad aan mijn enkel. Ik kon alles weer doen. Hardlopen, springen, dansen. Tot vandaag. .......... Vanuit het niets ineens weer pijn. En precies dezelfde sensaties die ik had tijdens de posttraumatische dystrofie. Pijnscheuten in enkel. Tintelingen in onderbeen, enkel en voet. Geen gevoel in mijn tenen. Irritatie aan onderbeen als mijn broekspijp er tegenaan komt. Dan is mijn voet ijskoud dan weer warm.
Ik hoop toch echt niet dat de posttraumatische dystrofie weer terug is. Kan dat zomaar spontaan gebeuren?

5 jaar geleden
980

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja zodra je een misstap maakt ,als is het jaren later kan je deze weer kneuzen.
Je kan beter een breuk hebben die groeit weer aan elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding