Ze mag niks eten waar (veel) vet inzit? Wat kan de reden zijn?

Dit vertelde iemand dat iemand die ik ken niks mag eten met vet erin. Ik ga dit zeker navragen, maar ben toch sterk nieuwsgierig waar het aan ligt of het probleem is..

Geen dieet o.i.d. in elk geval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

De reden kan zijn dat degene iets aan zijn gal heeft en daarom vet niet zo goed kan verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige vrouwen hebben lipodeem (hoop dat ik het goed spel) waardoor al de vet inname zich aanzet op bovenbeen en heupen, en dit er niet meer afgetraint kan worden. wil je zeker weten waarom de persoon waarover je het hebt geen vet mag, vraag het dan gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet heb je nodig ; het is een belangrijke voedingsstof die enkele belangrijke vitaminen bevat. Je kunt niet zondermeer alle vet uit je voeding laten, tenzij op nadrukkelijk advies van de arts, bij problemen met de gal bijvoorbeeld.

Veel vet is echter iets anders ; dat is niet de bedoeling. Evenmin als hard of dierlijk of verzadigd vet, dat ook goede stoffen bevat maar meer nadelen heeft., Het beste is onverzadigd plantaardig vloeibaar vet, dat geen cholesterol bevat.

Als deze kennis beweert dat ze helemaal geen vet mag, maar geen lichamelijk probleem heeft waarvoor dat noodzakelijk zou zijn, is ze vermoedelijk een beetje doorgeschoten met haar (vermagerings)dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zou de ziekte van Crohn kunnen hebben. dat is een darmziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de ziekte van crohn en mijn galblaas is verwijderd door de chirurg vanwege galstenen. Nu moet ik heel voorzichtig zijn met vet.

Reken maar dat het zeer doet als ik dat niet doe.