Wat doe ik met een verbanddoos die (ver) over de datum is?

5 jaar geleden
1.7K
Amadea
5 jaar geleden
Wat nog plakt gebruiken voor eigen huis- tuin en keukenongelukjes. De rest weggooien en nieuwe inhoud kopen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vraag eens bij de apotheek wat nog bruikbaar is. Zij weten dat wel.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bepaalde dingen in de doos blijven altijd goed.
Helemaal schaartjes, pincet etc.
BHV'ers vervangen ook alleen bepaalde producten en vullen ze aan.
Apotheek is altijd prima om te vragen, maar wellicht ken je iemand met BHV bevoegdheden. Zijn er veel tegenwoordig.
Wil je er geen energie in stoppen, zou ik Amadea haar advies opvolgen.

Antwoorden (1)

Je doet die best weg:
De functie en eventuele steriliteit van producten zijn gegarandeerd binnen de op de verpakking aangegeven houdbaarheidstermijn, en is gebaseerd op gegevens uit houdbaarheidsstudies. Eventuele veranderingen na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum treden geleidelijk op, niet van de ene dag op de andere.

Bij steriele producten geldt dat de verpakking intact moet zijn omdat de steriliteit moet worden gegarandeerd. Er wordt echter geadviseert de producten niet te gebruiken na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum.
fremar