Wat kan ik doen tegen koude benen en voeten?

De laatste tijd heb ik veel last van ijskoude onderbenen en voeten. Verwarming hoger en extra sokken helpen amper. Ik krijg het zelf niet warm meer. Enige wat helpt is onder de hete douche en meteen daarna m'n bed in. Maar vaak ga ik savonds nog weg. Wat kan ik dan het beste doen om warm te blijven?

5 jaar geleden
14.5K
paulus811
5 jaar geleden
Ik zou eens langs de huisarts gaan om de bloedsomloop te laten controleren.
Ritsuka
5 jaar geleden
Wat doe je aan sport en beweging?
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik heb zelf ook vaak ijspoten. Andere sokken aantrekken werkt bij mij goed. Zeker na een dag werken. Krijg je toch een beetje zweetvoeten en de sokken worden vochtig, schone droge sokken werkt dan goed. En ik heb ook een elektrische deken op bed.
Z512099
5 jaar geleden
Zet een muts op.

Antwoorden (3)

Dit komt door het hart dat het niet genoeg bloed naar je voeten pompt. Om het te stoppen kun je veel bewegen, katoen of wol dragen, wrijf ze soms, gebruik vlasiline en neem wisselbaden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is een teken van onvoldoende thermogenese (vetverbranding). Naar de huisarts; schildklier laten testen - kans is niet groot maar dit is wel een symptoom.
het kan ook een gevolg zijn van lijnen/diëten.
tinus1969
5 jaar geleden
Met hete douches maak je het probleem alleen maar erger , je lichaam hoeft namelijk niets , zelf te doen om het probleem , koude voeten , op te lossen . Met het , heet of koud hebben , doe het tegenover gestelde , van wat logisch lijkt . Als je het koud hebt , neem een koude douche , zo dwing je , jezelf , je lichaam om iets aan die kou te doen en dat kan je lichaam heel erg goed en maak je , jezelf na die koude douche , warm . Als je het (te) warm hebt , andersom !
De wissel(voet)baden , heet/koud , zijn ook een veel beter idee . Die bevorderen de bloedsomloop en dat is nu juist het systeem , dat in je lichaam , de energie ( warmte ) aan- of afvoert .