wespen steek is nog steeds gezwollen na een volle 24 uur. is dit normaal?

doet ook pijn en is gewoon best wel opgezwollen waardoor ik mijn teen niet goed kan bewegen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Weet je zeker dat het een wespensteek betreft?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik wilde mijn sok aan doen ,maar toen ik de sok aan deed voelde ik ineens een stekende pijn dus ik rolde voorzichtig mijn sok open en ja daar zat een wesp in. Vermoedelijk ingekomen tijdens het drogen.
Ivana
5 jaar geleden
Ik heb er ooit 6 dagen last van gehad. 6 steken en allemaal opgezwollen. Kan echt heel zeer doen. Ik depte het met azijn, dat hielp wel iets.

Antwoorden (1)

Een wespensteek kan veel last geven.
Op de plaats waar je gestoken bent, maar ook over je hele lichaam.
Als je alleen last hebt van de plek waar je gestoken bent, hoef je geen contact op te nemen met de huisarts. Alleen als de plek opeens enorm opzwelt.
Krijg je last van bv vlekken, knobbels etc. op andere plaatsen van je lichaam, dan moet je sowieso ook contact opnemen met de huisarts. Ook indien je het benauwd krijgt, jeuk over het lichaam etc.
Kortom, blijft de teen alleen gevoelig, dan kun je deze koelen met bv een compres. Eventueel kun je ook een crème gebruiken die verzacht. Zelf smeer ik er altijd crème op met lidocaine, omdat dit de huid licht verdooft. Verbetert het beeld niet binnen een paar dagen of krijg je meer last: huisarts.