Zijn Arikaanse reuzenslakken echt zo gevaarlijk ik krijg er namelijk een?

ik heb namelijk net gelezen dat je er hersenvlies ontsteking van kunt krijgen
ik vind het trouwens heel erg vreemd want er zijn honderd pagina's
als je het opzoekt op Google waar je hem kan kopen en maar een paar waar staat dat je er super erg ziek van kan worden dus zijn ze dan echt zo gevaarlijk

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt zeg :-) maar volgens mij kan je er toch hersenvlies ontsteking van krijgen maar dat kan alleen als ze rattenpoep hebben gegeten
Erna55
5 jaar geleden
Waar heb je dit gelezen ?

Het beste antwoord

Nee dat zijn ze niet
Agaatslakken zijn leuke huisdieren ook voor kinderen. De slakken zijn makkelijk te houden en hebben niet veel ruimte nodig. Door de verzorging van de slakken ontwikkelen kinderen net als met andere huisdieren hun verantwoordelijkheidsgevoel. Daarnaast is het heel rustgevend om naar de slakken te kijken.

Huisvesting: Geef de dieren een ruim terrarium. Deze grote slakken hebben een terrarium nodig van plusminus 50 x 30 x 30cm voor 3 slakken. Op de bodem komt een laag van 5 tot 10cm niet bemeste aarde, zaai- en stekgrond. Bark is een goed alternatief omdat dit goed vocht vasthoud zodat je wat minder hoeft te sproeien. Zet er een ruime waterbak in. Ze vinden het fijn om een ‘’bad” te nemen en drinken er ook uit. Verder is een schuilplaats in de vorm van een grote bloempot, een stuk hout en plastic planten aan te bevelen.

Wetgeving
In Nederland is er geen wet voor het houden van deze slakken. In andere landen, bijv. de VS, is het echter verboden ze in te voeren omdat men bang is voor een plaag. In Nederland is het verboden om buitenlandse dieren los te laten in de natuur. Dit verstoort de natuur en er kan een plaag optreden. Wij raden het héél sterk af om deze slakken buiten los te laten!
ronron1212
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt :-)