Wat is het verschil tussen fillers en botox?

En hoe lang blijven ze gemiddeld in je lichaam zitten? Of verschilt dat per plek?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Botox is een stofje wat verlammend werkt op de spier waarin het wordt ingespoten. Daardoor zal de lokale rimpel/frons minder opvallen. Het effect kan dus ook wat minder mimiek zijn maar houdt ongeveer 3 maanden aan.
Fillers zijn vulmiddelen, veelal niet permanent, dwz ze worden door het lichaam in een aantal maanen weer afgebroken. Je kan ermee bv lippen of jukbeenderen mee accentueren van heel subtiel tot zwaar afwijkend.
Zal per plek niet veel verschillen.