Kan men bij een transgender persoon een borstvergroting uitvoeren zonder dat diegene hormonen slikt?

Kan men bij een male to female transgender persoon een borstvergrotende operatie met siliconen implantaten plaatsing uitvoeren, zonder dat diegene hormonen slikt? Is dit mogelijk vanuit plastisch-chirurgisch oogpunt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Dat kan, er is een tijd geleden een man geweest die voor een weddenschap met een vriend borst implantaten heeft laten zetten: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3595290/These-100-000-boobs-Compulsive-male-gambler-got-BREAST-IMPLANTS-win-bet-friend-finally-asks-38C-cups-removed-20-YEARS.html
Hij wil ze uiteindelijk weer verwijderd hebben, maar hij heeft er 20 jaar mee rondgelopen zonder problemen of hormonen slikken.
De persoon in dit artikel is niet transgender, maar het geeft aan dat je voor siliconen implantaten verder niks 'bijzonders' nodig hebt.
Het blijft natuurlijk wel een medische ingreep.
Toegevoegd op 08 oktober 2018 04:36: tekst
Ritsuka