Op welke site kan je goede zelfverdediging-technieken vinden?

Ik wil graag wat gratis zelfverdedigings technieken leren, om me zelf te kunnen beschermen tegen mensen die kwaad willen.

Het heeft vooral te maken met de informatie in deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/moeder-ervan-overtuigen-meisje-zegt.65465.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet het, maar ik moet me toch kunnen verdedigen als er iets gebeurd. Ik heb trouwens al op judo gezeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of op teakwondo
daar leer je ook zelfverdediging
op een site leer je het niet je zal er echt voor op sport moeten gaan

Antwoorden (3)

Als je zelfverdediging wilt leren dan is judo een goede sport. Of een cursus zelfverdediging volgen. Puur dingen van internet plukken gaat niet werken, omdat je deze bewegingen echt moet oefenen. Vaak is de hoek waarop je een knie, hand of arm zet al belangrijk. Je moet echt een instructeur hebben.

Verder is het niet handig om dit te gaan doen als je mensen van internet wilt daten. Laat gewoon je ouders de eerste keer mee gaan. Veel effectiever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door veel naar voetbal te kijken, kom je ook niet in het Nederlands elftal! Maar je kunt bepaalde technieken, oefenen voor de spiegel! dat zul je bij een dojo ook moeten doen! Door het oefenen voor de spiegel zie je gelijk waar je handeling fout zit! Maar eerst naar de dojo, om daar je oefeningen te leren en te doen! En vooral oefenen met anderen die ze al wat beter kunnen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boeken en internet zijn NIET geschikt om jezelf weerbaarder te maken.
Eigenlijk , ja ik weet het...het is niet gratis, behoor je daar goed voor te trainen.
Een techniek theoretisch kennen is 1 ding. Die techniek als je bedreigd wordt ook direct kunnen uitvoeren terwijl je al angstig bent is een heel ander punt.

Ik weet je leeftijd niet, noch waar je woont.
Wel weet ik dat er weerbaarheids trainingen zijn, voor kinderen en volwassenen.

Dan leer je dus eigenlijk je zelf verdedigen in omstandigheden waar GEEN scheidsrechters zijn en dus ook geen "regels" behalve dat je moet winnen. Bestaat dus uit een combinatie van verschillende vechtsporten en het leren gebruik maken van de kracht van de tegenstander. En het gaat veel verder dan judo.

Ik heb als voorbeeld een link van zo'n trainings centrum gezet....