Zijn er alternatieven voor een bril en/of contactlenzen?

Zijn er alternatieven om scherper te kunnen zien zonder het gebruik van een bril of contactlenzen? En dan ook geen ooglaseren maar echt een ander (minder blijvend dan laseren) alternatief?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
MarBet
5 jaar geleden
Misschien nachtlenzen? Zijn ook lenzen natuurlijk, maar die draag je ‘s nachts en die hervormen je ogen waardoor je overdag zonder bril of lenzen goed kunt zien.
Ik heb ze zelf een paar jaar gehad en ben daarna toch weer op een bril overgegaan, maar dat was wel een lastig traject, omdat het lang duurt voordat de werking volledig weg is. Dat vind ik wel een belangrijke kanttekening. Reden dat ik er mee gestopt ben is dat ik met autorijden in het donker veel moeite kreeg en soms na een slechte nacht de werking minder goed was en ik dus overdag slechter zag.

Antwoorden (2)

Afhankelijk van de oorzaak van het minder scherp zien, zou een een medisch ingrijpen (operatie) mogelijk kunnen zijn.
jc54
5 jaar geleden
Een vriend van mij draagt een monocle. Hij is er erg tevreden mee.
Cryofiel