Mijn dochters en vriendinnen lenen elkaars ondergoed /broeken. Kan dit als 1 een soa heeft?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Mag toch aannemen dat ze elkaars gedragen onderbroek niet aan trekken

Antwoorden (1)

Ja dat kan ook als er een een SOA heeft, maar ik denk dat je je afvraagt of dit kwaad kan. Een reële kans is dat men schaamluis krijgt als je niet eerst wast voor dat je draagt. Wellicht nog Gonorroe als men snel wisselt:

"Gonorroe kan op jonge meisjes worden overgebracht door het gemeenschappelijk gebruik van handdoeken en sponzen. Sommige geslachtsziekten kunnen overgedragen worden door bijvoorbeeld een vuile onderbroek te dragen van iemand die schaamluizen heeft, of in hetzelfde bed slapen als die persoon. Een soabesmetting kan niet ontstaan door uit het kopje van een ander te drinken, ook niet via een hoestbui, insectenbeten, een vieze wc-bril of in het zwembad."
---

"Buiten het lichaam is gonorroe onstabiel, ze zijn erg gevoelig voor uitdroging. In een vochtige omgeving( sponzen, handdoeken) houden gonococcen langere tijd aan( tot 24 uur) en kunnen ze als bron van infectie dienen."

Dat zou er dus op kunnen duiden dat je beter geen natte zwembroeken kan delen. Droge onderbroeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn.

Schaamluis lijkt dus de grootste kanshebber.
---
Ik ga er natuurlijk vanuit dat de vriendinnen zeggen gewassen ondergoed mee te geven, echter moet je die claim dus nooit aannemen en eerst zelf de onderbroeken wassen als je zeker wil zijn.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
MIN Wie trekt er nu andermans VUILE onderbroek aan?
LeonardN
5 jaar geleden
Tja, ik hoor nu net voor het eerst dat mensen ondergoed van elkaar aantrekken, als je dat maar vaak genoeg doet zal er vast wel eens een keer een ongewassen onderbroek meegaan. Dit antwoord waarschuwt ervoor om dus (althans als je het leest en goed interpreteert) goed ervoor te zorgen dat deze dus wel gewassen raken. Het beste kan de vrager dus het geleende ondergoed wassen voor haar dochters ook als de vriendinnen claimen dat de gegeven onderbroeken gewassen/schoon zijn. Bedankt iig dat je uitlegt waarom je een min geeft. Dan snap ik tenminste dat het niet is omdat mensen dit antwoord als onjuist beschouwen, maar als een onwaarschijnlijke situatie.