Is het voldoende om een scheermesje te reinigen met kokend water?

Met het doel te scheren van het gezicht.

5 jaar geleden
1.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Met welk doel voor ogen?
TurfGraver
5 jaar geleden
Voor het reinigen van het mesje, ja (heet is ook goed).
Om je huid te beschermen zou ik ook scheerschuim (gel) aanraden.
crispy
5 jaar geleden
Dat mesje kan daar wel tegen, maar de houder, het plastic, is dat hittebestendig?
LeonardN
5 jaar geleden
Vreemd doel. Ik gokte dat je iets bedoelde als: "om zodoende bacteriën te verwijderen" oid.
jc54
5 jaar geleden
Ik scheer me elke dag met een mesje, en ik gebruik nooit heet water. Met koud water gaat het ook goed.
TurfGraver
5 jaar geleden
Met whiskey wil het ook. :/

Antwoorden (1)

Als je het scheermes van iemand anders gebruikt is het aan te bevelen om hem een paar minuten in kokend water te houden. Om het overbrengen van ziekten uit te sluiten.
Als je zelf een scheermes meerdere dagen na elkaar gebruikt zou ik daar niet te zwaar aan tillen. Het zijn je eigen bacterien en eventuele ziektekiemen die daarop zitten. En op metaal hebben die sowieso geen lang leven. Wel voor en na gebruik goed afspoelen met heet water.