Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Muggenbult net onder oog, zwelling word per dag erger, klopt dat?

Hoii, ik ben donderdagmiddag door een mug net onder mijn oog geprikt. Toen had ik het niet echt door maar het was wel erg rood en dik. De volgende dag was de zwelling een beetje weg en hij was niet rood meer maar het deed veel meer pijn. Toen ik vanochtend opstond was de pijn heel heftig en hij was veel meer gezwollen en roder geworden.

Als ik dit Google dan staat er dat het helemaal blauw moet zijn of dat je niks meer kan zien, dat is niet zo, ik zie alleen maar een beetje wazig er doorheen. Ook heb ik hoofdpijn boven mijn rechteroog (het oog waar ik gestoken ben)

Mijn vraag was of iemand weet of dit überhaupt wel klopt en dat ik nu geen nare ziekte heb ofzo en of iemand weet wat ik tegen de pijn kan gaan doen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.5K
tinus1969
5 jaar geleden
Klinkt als ontstoken/geblokkeerde traanbuis. Bij twijfel naar de huisarts: Een ontstoken ooglid of traanbuis is onschuldig maar een ontstoken oogbol niet.
nounka
5 jaar geleden
ik dacht meteen aan een allergie voor muggebeten
nounka
5 jaar geleden
Dit is een kort antwoord maar wel het enige juiste in de meeste gevallen in deze rubriek.
marjolein55
5 jaar geleden
Neem contact op met je huisarts die weet er wel raad mee.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het wazige zicht kan komen door de druk van de zwelling op het oog. Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan. Waarschijnlijk geeft hij een zalf wat de zwelling verminderd. Als de zwelling/druk niet afneemt zou ik ook even naar de optometrist gaan. Bezoek/onderzoek is meestal gratis. Het kan zijn dat de verhoogde oogdruk ook meer hoofdpijn klachten kan geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding