Wat zijn de kosten van een buikwandoperatie en vergoed de verzekering dit in alle gevallen?

En zo nee: wanneer, of bij welke verzekering, worden ze dan wél vergoed ?

ronron1212
5 jaar geleden
https://idealbody.nl/behandelingen/buik/mini-buikwandcorrectie-slappe-buik/prijzen-klinieken Met een buikwandcorrectie wordt er huidoverschot operatief verwijderd. Een buikwandcorrectie kan vergoed worden door de basisverzekering als het (uitzonderlijk) medisch noodzakelijk is. Je hebt hiervoor altijd toestemming nodig van je zorgverzekeraar. Als dit niet het geval is, kan uit de aanvullende verzekering (een deel van) de buikwandcorrectie vergoed worden. De buikwandcorrectie moet vaak nog steeds medisch noodzakelijk zijn, maar de klachten mogen meestal ook minder erg zijn. Bij enkele aanvullende verzekeringen hoeft er zelfs helemaal geen medische noodzaak te zijn om de ingreep te laten doen.

Het beste antwoord

De kosten van een buikwandcorrectie liggen voor de patiënt tussen de 2500 en 6000 euro, naargelang het type correctie.
https://idealbody.nl/behandelingen/buik/mini-buikwandcorrectie-slappe-buik/prijzen-klinieken

Behandeling....................................Prijs
Buikwandcorrectie ........................€ 3400,00 tot € 5600,00
Buikwandcorrectie Fleur-de-lis.......€ 6500,00
Mini-Buikwandcorrectie..................€ 2350,00 tot € 3750,00

Bij medische of psychische noodzaak kan dit worden vergoed uit de basisverzekering:
https://www.cz.nl/vergoedingen/buikwandcorrectie

Wat krijgt u vergoed?
Een buikwandcorrectie vergoeden wij uit de basisverzekering. Deze vergoeding krijgt u als:

Er sprake is van een verminking, bijvoorbeeld als gevolg van brandwonden.
Er sprake is van een ernstige functiebeperking (onbehandelbare smetten in huidplooien of ernstige bewegingsbeperking).

Hier krijg je een beter beeld van de vergoeding die er bijna niet is, ook niet als er medische noodzaak is.
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/buikwandcorrectie.aspx
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Mooi over genomen
LeonardN
5 jaar geleden
Dankjewel!