Is vitamine E nou wel of niet goed voor littekens?

Ik lees dat vitamine E goed is voor littekens, maar soms wordt dit tegengesproken. Wat klopt nou, is het goed voor littekens of juist niet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Voor littekens of tegen littekens? Ik neem aan dat je liever geen littekens wil.

Antwoorden (1)

Dermatoloog Francis Wu:De algemene aanname dat vitamine E littekens verhelpt, klopt niet. Er zijn zelfs wetenschappelijke publicaties dat vitamine E op een litteken averechts werkt of eczeem veroorzaakt. Ik ken tot nu toe geen commercieel verkrijgbare crème die goed op littekens werkt.
fremar