Hoe wordt een looprek voor oudere mensen ook wel genoemd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Ben je wellicht in de war met een rollator (is net even anders dan een looprek). Een rollator heeft wieltjes een looprek niet. Ik denk dat looprekken er wel uit zijn en alles door rollators is vervangen.
Amadea
5 jaar geleden
Nee hoor, looprekken zijn niet "uit". Er zijn zat situaties dat een rek veel veiliger te gebruiken is dan een rollator. Juist vanwege het ontbreken van wieltjes.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@KarelPetite, een rollator is iets heel anders dan een looprek; een rollator heeft wielen, een looprek niet.

Antwoorden (2)

Een synoniem daarvoor is loophulp.
-----------------------------
Specifieker is het : een vaste loophulp. Zie hier bewijs: https://www.fysiomed.com/nl/producten/29645-vaste-loophulp
Toegevoegd op 04 juni 2018 09:52: tekst
Amadea
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Min naar plus omgezet.
Dat heet een rollator of looprek
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Min. Rollator is een looprek met wieltjes.