Hoe komt het dat mijn maag/buik gromt bij het drinken van cola?

Het is me echt net opgevallen dat mijn buik bij elk slokje pepsi of cola gromt, heb op internet gelezen dat je buik vaak gromt als het niet gewend is aan bepaald voedsel, ik drink ook niet zoveel soda, misschien twee a drie blikjes in de week, weet iemand wat dit betekent en hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat wordt veroorzaakt door het koolzuurgas dat in de frisdranken zit. Kijk maar eens wat er gebeurt als je een suikerklontje in een glas cola doet, dat begint te bruisen. Zo gaat het ook in jouw maag als je cola hebt gedronken. In je buik worden dan gassen opgehoopt en dat zorgt voor het gerommel / geborrel, wat officieel ‘borborygme’ genoemd wordt.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Duidelijk