Moet je een bril altijd dragen?

Ik zie alles goed maar het klasbord is onduidelijk. Moet ik deze bril dan altijd dragen of enkel tijdens de schooluren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Ja. je ziet helemaal niet 'alles goed', want alles op de afstand van het klasbord is onduidelijk. Dus spannen je ogen zich meer in, dus worden je ogen moe. Dus is het beter/rustiger om die bril te dragen.
tinus1969
6 jaar geleden
Dat hangt ervan af hoe sterk die bril van jou is. Ik kreeg een bril om op het schoolbord goed te zien toen ik 12 jaar was en droeg die alleen tijdens de lessen op school en thuis tijdens televisie kijken. Maar in de loop der tijd werden de glazen sterker. En nadat ik toen ik 16 was op de fiets 's morgens flink onderuit was gegaan omdat ik niet had gezien dat de weg beijzeld was ben ik de bril hele dagen gaan dragen. Net zo lang tot ik overstapte op contactlenzen.
Amadea
6 jaar geleden
Als je het bord voor de klas niet duidelijk ziet, zul je buiten op straat, thuis, of waar je dan ook bent, alle zaken die zich op dezelfde afstand als dat bord bevinden (of verder), ook niet scherp zien. Het lijkt me dus verstandig de bril gewoon altijd te dragen, dan wen je er ook het snelste aan.