Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoor je met een gehoorapparaat ook de wind ruizen?

Ik kan me voorstellen dat als de ruis van wind in een gehoorapparaat net zo versterkt wordt als normaal stemgeluid, dit geen gebruiksgemak opleverd

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn moeder heeft 2 gehoorapparaten en wat ik me nog kan herinneren is dat ze vaak haar gehoorapparaten aan het (bij-af)stellen was als het hard waaide enzo... ze gingen soms ook ervan piepen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom heb ik nou geen duimpje omhoog... mijn antwoord is vrijwel hetzelfde als onderstaande! :( :D

Andere antwoorden (3)

Ik hoor zelfs geen wind ruisen zonder gehoorapparaat, laat staan met...

Klopt, dat is een groot probleem... Je oor werkt logaritmisch/20... Gehoorapparaten halen dat niet die demping/ambience... en dus versterken ze de achtergrond te veel tussen het piepen door...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er zelf gelukkig (nog) geen last van, maar onderstaande website "claimt" dat dat geen probleem hoeft te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, een gehoorapparaat versterkt al het geluid wat hij ontvangt. Er zit geen ingebouwd filter of equalizer in ofzo.
Maar de ontwikkelingen gaan erg hard en binnekort zullen er "slimme" gehoorapparaten zijn die alleen het juiste geluidsspectrum (van de spraak) versterken.

Was de link nog vergeten:
http://www.depers.nl/wetenschap/299571/Betere-gehoorapparaten-zijn-een-kwestie-van-tijd.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding