Ringvormig plekje op mijn been, wat is het?

Ik heb sinds een paar dagen een soort ringvormig plekje langs mijn knie zitten. Voor zover ik weet kan ik geen andere plekken vinden op mijn lichaam. Ik ondekte het in de ochtend toen ik uit bed kwam en het is nu na een paar dagen nog steeds niet weg. Het jeukt verder niet en het veranderd ook niet. Heb wel beetje zitten Googlen, maar niet echt jets gevonden wat er op lijkt. Iemand een idee?

Toegevoegd na 56 minuten:
https://ibb.co/k7AiFx

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Cryofiel
6 jaar geleden
Kun je een foto plaatsen? Als het een rode kring is, zou het het gevolg kunnen zijn van een tekenbeet. Je kunt natuurlijk ook even naar de huisarts gaan in plaats van hier een vraag te stellen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Foto's hier op GV is een ramp.... (sorry GV, maar het is een bug van al jaren oud...) Plaats anders even een foto op https://nl.imgbb.com/ en deel hier de link.
Ritsuka
6 jaar geleden
Kan van een teek zijn, kan beginnende huidschimmel zijn, had ik een tijdje terug: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/622071/zonne-allergie-reactie-plekje-hand
Maar vraag dit na bij de huisarts, het kan vanalles zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het lijkt mij het meest op ringworm, een soort schimmel.

Antwoorden (4)

Een ringvormig plekje kan op op de ziekte van Lyme duiden.
https://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Ziekte_van_Lyme

Heb je daar wellicht ooit een tekenbeet gehad ?

Lyme kan gevaarlijk zijn. Ga er dus asjeblieft mee naar de huisarts !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb al ooit een tekenbeet gehad, maar dit ziet er toch echt anders uit. Mijn foto pakt ie niet helaas
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Foto's hier op op GV is een ramp.... (sorry GV, maar het is een bug van al jaren oud...) Plaats anders even een foto op https://nl.imgbb.com/ en deel hier de link.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De link heb ik erin gezet
https://ibb.co/k7AiFx
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Dat zou toch best Lyme kunnen zijn.
Als je je zorgen maakt is dat reden genoeg om naar de huisarts te gaan. Al was het maar om gerust gesteld te worden.
Belangrijker dan het ringvormige plekje: is er een ontstekingshaard aan het ontstaan in de knie? Wordt de knie langzaam dikker of wordt lopen ineens moeizamer (gewrichtspijn, krachtverlies), dan is het de hoogste tijd om te denken aan Lyme.
Een ringvormig plekje hoeft niet meteen te duiden op Lyme. Immers: er zijn vele Lymepatiënten die nooit een ringvormige plek hebben gehad.
Gewrichtspijn, krachtsverlies, dubbelzien, een doof/tintelend gevoel in het lichaam - dat duidt vrijwel altijd op Lyme.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh dat is een handige tip, dan wordt het toch maar tijd om de huisarts te bezoeken vanmiddag of morgen
Kan een tamelijk onschuldige schimmel zijn, zoals 'ringworm'
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn dochter heeft psoriasis en bij haar was het in het begin ook ringvormig. Het hoeft ook niet altijd te jeuken.
Ringvormige uitslag kan trouwens verschillende oorzaken hebben (zie bron)