Keelontsteking wordt alleen maar erger, wat nu?

Ik zit nu bijna anderhalve week met een keelontsteking en dit is mijn 2e antibioticum, alleen de pijn wordt niet minder.. wat denken julie dat het kan zijn

Toegevoegd na 1 uur:
Klachten:

*Droge mond
*Opgezette amandelen
*Witte stippen op amandelen
*Opgezette huig
*Pijn bij slikken
*Pijn bij gapen
*Soms pijn bij ademen

Toegevoegd na 1 dag:
Huidige kuur:

amoxicilline/clavulaanzuur

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
6 jaar geleden
Wat wij denken maakt niet uit, want wij hebben minder verstand van zaken dan jouw huisarts.
Ritsuka
6 jaar geleden
Terug naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gorgel met zout water. Kook water doe er veel zout bij laat het afkoelen en gorgelen . En ja naar de dokter. Antibiotica heeft ( vaak ) een specifieke groep die er door aangepakt worden. Ook kan jou soort resistent zijn maar ?

Antwoorden (1)

Ook de 2e kuur antibiotica slaat niet aan, bel de huisarts als het niet beter gaat of zelfs erger.

Bij een keelontsteking helpt antibiotica, maar er zijn verschillende soorten en de huisarts schrijft een voor. Als deze niet aanslaat dan helpt het niet en is een andere kuur de oplossing. Ook deze kan niet aanslaan, jawel het gebeurt vaker. Dus bel je huisarts en vertel dat de pijn erger wordt, mogelijk krijg je een derde kuur, je zal niet de eerste zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Pff en dat in mn examen jaar iedere dag die ik mis is er een te veel... mijn huidige kuur is amoxicilline/clavulaanzuur
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan maar snel naar de huisarts, Intelic en beterschap!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ antibiotica hoort binnen 2 a 3 dagen te gaan werken. Ondertussen kan je wel dingen als tijmsiroop nemen, dat verlicht o.a. de pijn. Als het veel pijn doet kan een lage dosering Codeine, maar daar kan je wel suf van worden, dus niet handig als je moet leren.