Zit er verschil in de kwaliteit van brilleglazen van een 'echte' opticien tov glazen van een van de goedkopere ketens (bv. Specsavers, Eyes&More e.d.)

Zit er verschil in het slijpen van de glazen of het glas zelf? Ik draag een bril van een van de goedkopere ketens maar ben er niet tevreden over, zie nog steeds niet duidelijk (dichtbij). Denk er over om een nieuwe, waarschijnlijk stukken duurdere, bril te kopen bij een 'echte' opticien maar ben bang dat het niet veel uit zal maken. Iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (5)

Ik heb geen probleem met de goedkopere merk bril.
Misschien uw ogen nog eeens op laten meten?
anneliez
13 jaar geleden
De glazen van een goedkopere bril,zijn meestal dikker dan die bij een duurdere optciën,dat maakt een stuk in prijs uit. Mogelijk zit er ook kwaliteitsverschil in het montuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een paar brillenglazenfabrikanten en bijna alle opticiëns nemen af bij deze levenranciers. Er is wel verschil in kwaliteit, maar zowel de duurdere als de goedkopere opticiëns bieden beide aan.

Dat een Hans Anders, Specsavers Eyewish enz. goedkoop kunnen leveren heeft te maken met de grotere inkoop. Het zijn winkelketens die via een inkoopcombinatie inkopen en dus voordeliger kunnen leveren.

De exclusieve opticiën kan daar niet tegen concurreren. Hij moet het hebben van zijn service en betere monturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wel degelijk. Ik heb een keer een bril van Hans gekocht, nooit weer. Na 1,5 jaar weer naar de lokale opticien en eindelijk zag ik weer goed, en dat lag niet aan de oogmeting, die werd door de oogarts gedaan. Volgens mijn huidige opticien komt het omdat de glazen bij Hans rechtstandig doorgemeten worden en bij hen vanuit het brandpunt, zal best, ik zie er beter door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten, net als bij alle andere dingen die te koop zijn, fietsen auto's kleding enz... overal het je kwaliteits verschillen