Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat een watje/oordop in één oor zou helpen tegen reisziekte?

Als middel tegen reisziekte stoppen mensen weleens een oordopje/watjes in één van hun oren. Als je rechtshandig bent doe je het watje in je linkeroor en als linkshandige in je rechteroor. Dit zou je evenwichtsorgaan (en al het andere dat reisziekte veroorzaakt) 'foppen'. Weet iemand hoe dat watje je evenwichtsorgaan 'fopt'?

Toegevoegd na 51 seconden:
Ooh.. ik doel dus niet op een discussie over of het nou wel of niet werkt. Ik vraag me gewoon af wat dat watje doet :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit gehoord. Interessant! Ik ga het binnenkort eens proberen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het werkt omdat je een andere waarneming van geluid krijgt


Het watje vermindert de registratie van geluid en daardoor verandert de bewegingen van de perilymfe in het slakkenhuis het evenwichtsorgaan en kan ongewenste beweging van de endolymfe voorkomen worden. Dat heeft zeker invloed op de duizeligheid en daarna het overgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het heeft ook te maken met je evenwichtsorgaan. Ik heb zelf al jarenlang wagenziekte en van alles geprobeerd. Lezen is ook een trigger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding