Kan het kwaad als je zwarte haarverf een maand blijft bewaren na opening voor tweede gebruik?

Ik koop elke maand haarverf (zonder ammoniak) van het merk Syoss.

Exacte naam: Syoss Oleo Intense Haarverf 1-10 Intensief Zwart

Productomschrijving:

Voor een ultieme kleurintensiteit en een langdurig resultaat gebruik je Syoss Color Oleo Intense 1-10 Intens Zwart Haarkleuring. De haarkleuring is verrijkt met 100% pure oliën en bevat geen ammonia.

Syoss Color Oleo Intense 1-10 Intens Zwart Haarkleuring geeft je een professionele grijsdekking en tot 90% meer glans.

Nu is mijn vraag, zoals de titel het ook zegt; kan het kwaad als ik deze haarverf na opening (1ste gebruik) een maand blijf bewaren en daarna een tweede keer gebruik?

Ik heb meestal de helft van het doosje nodig en het is een zonde om het telkens weg te gooien...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
28.9K

Antwoorden (3)

In (of naast) het potje staat vaak een getal met een hoofdletter M erachter. Die M staat voor het aantal Maanden.

Staat er bijvoorbeeld op je geopend potje met 12M? Dan is de haarspoeling na openen nog 12 maanden houdbaar. En dat betekent eigenlijk dat de fabrikant van de shampoo tot 12 maanden na opening garant staat voor de kwaliteit van het product. Zijn die 12 maanden verstreken? Dan staat het merk niet meer in voor de kwaliteit.

Als je het hebt moeten mengen met een ander component dan gaat deze aanduiding niet op en is het zeer beperkt(aantal dagen) houdbaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Na het mengen kan het zeker niet (zal ook in de gebruiksaanwijzing staan), als het product gemengd is ontstaat er direct een chemische reactie bij haarverf die maar kort aanhoudt (ook bij ammoniakvrije haarverf), die chemische reactie zorgt ervoor dat de haarschubben geopend worden, zodat het product in het haar kan dringen.
Zolang het product niet gemengd is, moet het in theorie wel kunnen, maar dan moet je wel de juiste mengverhouding vinden (meestal 1:1, precies afwegen), gebruik voor het mengen van de ontwikkelingsvloeistof en kleurpasta een plastic bakje en houten of plastic roerstaafje, in geen geval metaal en zorg dat je geschikte handschoenen gebruikt. Doe ook voor ieder gebruik de allergietest zoals op de gebruiksaanwijzing is aangegeven (allergieën kunnen spontaan ontstaan).
Kleuringen die niet gemengd hoeven te worden, kunnen vaak wel probleemloos bewaard worden, maar blijven korter in het haar en dekken meestal geen grijze haren.
Neem voor de zekerheid contact op met Syoss, het telefoonnummer vind je als het goed is op het doosje, of op de gebruiksaanwijzing, ik heb geen ervaring met dit product, of het bewaren van andere thuiskleuringen, dus het advies van Syoss kan hiervan afwijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Net gelezen op een andere site: aangebroken verf kun je tot wel een jaar bewaren mits de verf nog niet is vermengd met de activator
een jaar geleden