Kan je ziek worden van een vuurwerkwond?

Ik heb met de jaarwisseling een thunderking tegen mijn duim laten knallen. Nu ben ik sinds dat moment ook ziek (koorts), is dit toeval of kan het door het vuurwerk komen? Ik ben destijds niet naar de dokter geweest.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je bent ziek, je hebt koorts zeg je of is het verhoging, hoeveel graden Celsius meer dan normaal?

Vuurwerkwond, als het een open wond is had je deze moeten laten behandelen, tenminste laten bekijken.
Is je duim nu pijnlijk of vurig? In dat geval is deze ontstoken.

Misschien is het toeval, heb je een griepje, maar ook kan het een aanwijzing zijn dat er meer aan de hand is.
Bel beter morgen even de huisarts en maak eventueel een afspraak.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
"Nu ben ik sinds dat moment ook ziek".
Dus onmiddellijk na het afsteken!
Ten eerste is een brandwond "brand"schoon.
En als je hem laat vervuilen duurt het dagen voor je er ziek van kunt worden.