Waarom moet ik zo vaak plassen na het eten van groene groentes?

Als ik groene groentes heb gegeten dan valt het me op dat ik heel vaak naar de WC moet om mijn blaas te legen terwijl ik dat niet met bloemkool iod heb.Wel met (verse)Snijbonen,boerenkool,spruitjes e.d.
Ik vind ze heerlijk dus ik eet het gewoon maar vind het vervelend dat ik dan zo vaak naar de WC moet voor de 1e 12 uur na het eten ervan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
24.1K

Antwoorden (1)

Uit je vraag begrijp ik dat je dus o.a. na het eten van spruitjes en boerenkool hiervan last hebt. Dat klopt Helena, het zijn vochtafdrijvende groenten, net als bv worteltjes, asperges en bietjes dat zijn. Dat klopt dus!

Vochtafdrijvend voedsel: vele andere voedingssoorten, zoals fruit, die kunnen dienen om vocht af te drijven. Onderstaande groenten zijn vochtafdrijvend:

-Asperges: bevat de stof asparagine dat de nieren stimuleert.
-Bieten: concentreren zich op de nieren en lever en dat kan helpen om vetdeeltjes weg te spoelen uit het lichaam. Ze ontgiften de lever en zuiveren het bloed.
-Wortelen: bevatten carotine die ook afvalstoffen en vetten uit het lichaam verwijderen.
-Spruiten: stimuleren de klieren.
-Kool: helpt het lichaam om afvalstoffen te verliezen.
-Tomaten: bevatten veel vitamines en zuren die de stofwisseling helpen.
-Radijzen: bevat veel magnesium en ijzer wat helpt om vetten in je cellen op te lossen.
-Selderij: ongekookte selderij bevat veel calcium en helpt het hormonale systeem.
-Komkommers: bevatten mineralen die de nieren stimuleren.
-Mierikswortel: helpt om vet af te breken in het lichaam.
-Sla: bevat ijzer en magnesium die je immuunsysteem beschermt tegen ziektes.
-Uien: bevatten net zoals knoflook mineralen dat helpt bij het afbreken van vet en de stofwisseling op peil houdt.
-Knoflook: bevat mosterd oliën die het lichaam reinigen. De lever wordt hiermee gestimuleerd waardoor deze meer gifstoffen uit het lichaam kan verwijderen. Verse uitgeperste knoflook met een beetje olijfolie in een salade en je hebt er direct weer een gezond gerechtje bij!
-Artisjokken: zorgen voor een verbeterde werking van lever en gal. Het is een van de meest ontgiftende voedingsmiddelen die we kennen.
-Zeewier: voert vocht af, bevat jodium en zorgt daarmee voor een verbeterde vetverbranding.
-Spinazie

Fruit: natuurlijke vocht afdrijvers. Fruit bevat veel vocht en sommige fruitsoorten hebben de eigenschap die vochtafdrijvende middelen (= diuretica) hebben. (zie bron)