Kan je hoofdpijn krijgfn van de kou?

Ik heb sinds 2 maanden regelmatig last van hooffpijn.Zelf denk ik dat het door de kou komt.Maar kan dat eigenlijk wel?Ik heb eeb warme muts op en toch blijft de hoofdpijn.Ik kan er wel gewoon bij werken gelukkig maar het is lastiger voor mij.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8K
Cryofiel
6 jaar geleden
Jazeker is dat mogelijk.

Antwoorden (2)

Ja hoor, je kunt hoofdpijn krijgen van kou.

Meestal is de oorzaak dat teveel bloedvaten te sterk samentrekken.

Je kunt het misschien wat beperken door niet alleen je hoofd, maar ook je nek en keel goed warm te houden. En, voor zover mogelikk, ook je gezicht. Vergeet ook de ingeademde lucht niet. Doe een sjaal voor mond en neus om de lucht vast voor te verwarmen. En adem door de neus, zolang je dat kunt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Sommige mensen krijgen hoofdpijn als er 'sneeuw in de lucht zit' anderen hebben last van 'noorderlicht'.
Spanningshoofdpijn is een verzamelnaam die o.a. kan ontstaan door kou.

Spanningshoofdpijn zit meestal aan beide kanten van je hoofd.
Het is alsof er een strakke band omheen zit. De hoofdpijn is kloppend in plaats van stekend. Het is een doffe, drukkende pijn in de schedelhuid die soms gepaard kan gaan met misselijkheid. Bij inspanning verergert de pijn.

---------Spanningshoofdpijn kan ontstaan door een slechte houding, angst, stress, slaapgebrek of kou---------. De pijn kan na een half uurtje alweer wegtrekken, maar ook wel enkele dagen aanhouden. Spanningshoofdpijn kan samengaan met spierpijn. De oorzaak ligt dan vaak in een verkeerde houding of te lang en inspannend werken, waardoor je spierbundels verkrampen.

Tips bij spanningshoofdpijn:

Probeer de pijn te verzachten door een massage van nek en schouders.
Gebruik zo min mogelijk vet en eiwitten in de vorm van vlees, vis en melkproducten. Dit kan ook hoofdpijn veroorzaken.
Doe yoga- en ontspanningsoefeningen.
Zorg voor een goede lichaamshouding.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is zeker raadzaam om een warme sjaal of colsjaal om te doen, en een warme muts op, vergeet je handen niet! dikke warme handschoenen of wanten zijn nu onmisbaar en natuurlijk een warme winterjas. :)