Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 1.70 en weeg 70 kilo is dit normaal?

Ik ben 16 jaar en mijn arts zegt dat ik 5 kilo overgewicht heb is dit erg? En moet ik afvallen? Of het gewoon laten gaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja hoor niets om je druk over te maken.
Misschien dat hij bedoelde dat je wat meer spiermassa moet kweken of iets meer vet .
Maar je lengte gewichts verhouding is niets mis mee, maar meer afvallen is niet verstandig.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Min.
Wij weten niet waarom de arts gezegd heeft dat het nodig is om af te vallen. Zomaar zeggen dat het onverstandig is om het advies van een arts in de wind te slaan kan gevaarlijk zijn.
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies!
dat is best normaal hoor, je hoeft niet aftevallen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Min.
Wij weten niet waarom de arts gezegd heeft dat het nodig is om af te vallen. Zomaar zeggen dat het onverstandig is om het advies van een arts in de wind te slaan kan gevaarlijk zijn.
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies!
Er zijn verschillende manieren om de Body Mass Index (BMI) te berekenen.
De uitkomst is een voorlopige indicatie en een schatting van het gezondheidsrisico van het lichaamsgewicht
Wereldgezondheidsorganisatie hanteert steeds geavanceerder methodes. Voor de berekening bij kinderen wordt zelfs rekening gehouden met de geboortemaand.
Bij de bepaling van het gewicht is het belangrijk of het om een jongen of een meisje gaat en waar het lichaamsvet zit. De omvang van de taille spreekt een woordje mee in de beoordeling van de arts als het om overgewicht gaat. Om welke lichaamsbouw gaat het en is er sprake van een grote spiermassa.