Hoe kan ik het beste school combineren met een hersenschudding?

Ik heb vandaag precies 2 weken geleden een baton bij majorette op mijn hoofd gekregen met gevolg dat ik een hersenschudding heb, nu heb ik nog steeds last van hoofdpijn, misselijkheid en sinds kort ben ook snel moe. Ik ben vorige week bijna de hele week non-stop op vrijdag na naar school geweest maar dan ben ik echt kapot, paracetamol helpt ook niet echt; dus mijn vraag is hoe ik het beste school kan combineren met mijn hersenschudding en welke pijnstilling het beste er tegen helpt.

Alvast bedankt xx
Anouk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zit zelf op het MBO en moet dan ook vaak naar het digitaleborden met Onderandere powerpoints en video’s kijken
Erna55
6 jaar geleden
Wat was het advies van de huisarts ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik moest de eerste week sowieso niet naar school, verder niet echt iets
Erna55
6 jaar geleden
En welke pijnstiller was geschikt ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewoon paracetamol, wel een meer als 500 gram; daar slik ik d’r steeds 2 tegelijk van maar het helpt niet, de liquid caps helpen ook niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het even kan geen pijnstillers nemen, je hersenen hebben rust nodig en met pijnstillers kan je langer doorgaan dan goed is.
Als je na twee weken nog pijnstillers nodig hebt, dan zou ik echt rustiger aan doen. Heb je de eerste week wel rustig aan gedaan? Vooral ook weinig beeldscherm tijd, vooral heel weinig computer en telefoon, maar ook rustig aan met t.v. Een extra bezoek aan de huisarts kan geen kwaad, zeker even bellen voor advies.
Neem dit wel serieus, als je het verwaarloost kan je er met een beetje pech nog heel lang last van houden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De eerste week heb ik in bed gelegen en meer en deels geslapen
tinus1969
6 jaar geleden
Terug naar de huisarts -en zo te horen moet je (veel) langer rust nemen.
Voor de goede orde; niet alleen niet naar school, maar ook pc/telefoon/tablet/tv uit.

Antwoorden (1)

Hi Anouk! Ten eerste beterschap!

In jouw geval is het 't best om rustig aan te doen, als je merkt dat je je niet lekker voelt.
In feite is er niks mis mee om een weekje (max.) school te missen om te revalideren. Júist als je last hebt van hoofdpijn, misselijk e.d. presteer je slechter, dus heeft het nauwelijks zin om jezelf uit te putten voor niks.

Als je echt twijfels hebt over wat je moet doen, raadpleeg dan je huisarts.