Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn oor zit dicht hoe kan ik dit oplossen?

Gisteren had ik hoofdpijn, was misselijk en voelde ik me duizelig, toen ik vanmorgen wakker wordt voelde ik dat mijn oor helemaal verstopt zat hij deed ook pijn. De pijn van snel afgelopen maar mijn oor voelde nog steeds verstopt. Ik had gekeken of mijn oren vies waren maar dat was niet het geval. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en wat het is? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je middenoor staat via de zogeheten buis van Eustachius, een heel dun kanaaltje, in contact met je keelholte. Bij een flinke verkoudheid zwellen vaak de lymfeknopen bij de buis van Eustachius op, en daardoor wordt die als het ware dichtgedrukt. Je voelt die druk en kan daarna niet goed horen met het betreffende oor (dat zijn ze soms allebei).

Het geneest vanzelf weer, maar dat kan enige tijd duren. Om dat proces wat te versnellen zou je een week neusspray (Xylometazoline) kunnen gebruiken. Dat doet de gezwollen slijmvliezen slinken.
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden
Je kunt een snoepje nemen een zuigsnoepje, dan ploppen je oren weer open. (Trucje uit de luchtvaart.)
Niet met een wattenstaafje in je oor peuren, dat helpt niet.

- een beetje olijf- of slaolie in je oor druppelen, daardoor wordt een propje oorsmeer zacht
- stomen met zout water
- als het nog nodig is na het weekend je oor uit laten spuiten bij de huisarts


https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/167380-verstopte-oren-wat-helpt-ertegen.html

Toegevoegd na 1 minuut:
N.B. Sommige mensen kunnen goed ziek worden van agressieve neusspray. Niet iedere huisarts vindt dit een goede oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding