Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dooorlekken als ik ongesteld moet worden?

Ik word bijna nooit ongesteld op precies de goede dag. Ik doe nu altijd een tampon in voordat ik ongesteld moet worden omdat ik anders bang ben dat ik doorlek, maar dat droogt je vagina uit, hebben jullie tips? (Ik heb verder geen bijwerkingen als buikpijn etc. als ik ongesteld moet worden)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
961
Amadea
6 jaar geleden
Voel je echt helemaal niks voordat het gaat beginnen? Tja, dan zou je inlegkruisjes kunnen dragen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor de dagen voordat je ongesteld wordt kan je beter maandverband gebruiken. Inlegkruisjes zijn een beetje klein dus een maatje groter en koop beter een goed merk (zoals Allways), anders ben je nog niet zeker.

Laat je maar helpen bij een goede drogist.

Succes hoor, heyanoniem!

Toegevoegd na 13 uur:
De hele periode dat je (bijna) ongesteld bent, is het natuurlijk handiger om geen lichte kleding te dragen. Donkere broeken zodat als je toch een beetje zou doorlekken dit niet zichtbaar is. Ook handig om een reserve slip mee te nemen en natuurlijk je tampons zodat je die zo snel mogelijk kunt gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt beter geen tampon gebruiken maar liever inlegkruisjes. Er zijn tegenwoordig veel apps die helpen om je menstruatie bij te houden of zelf noteren in agenda kan ook om een soort van structuur te ontdekken. Bij de meeste vrouwen is de 1e dag bloedig maar minimaal dus waarschijnlijk lek je alleen beetje door in je ondergoed. Je kunt die week dat je bijna ongesteld moet worden wel rekening houden door bv zwarte broeken te dragen zodat het niet opvalt mocht je toch doorlekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding