Is weinig slaap slecht?

Hoi. Ik slaap nu al 6 nachten achter elkaar niet. Is dat heel slecht voor me? Ik voel me niet slecht en ook niet vermoeid. Ik slaap sowieso over het algemeen heel weinig. Ik merk dat ik 's Nachts met me gedachten helemaal weg ben en de tijd vergeet. Weet iemand hoe ik weer in me oude ritme kan komen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze website is met bedoeld om aandacht te trekken, als je aandacht wilt hoef je niet te gaan liegen en mensen hun tijd te verdoeb. Een normaal mens is niet in staat zo lang wakker te blijven, je zou nu ongeveer dood moeten zijn. En al was je 6 nachten wakker, dan was je nu niet in staat om deze vraag te stellen. Je zou hallucinaties, geheugenverlies, hoofdpijn en nog meer klachten hebben. Dus ga ergens anders aandacht zoeken en laat deze mensen serieuze vragen beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meer gaan sporten..wandelen zwemmen..zodat je lichamelijk vermoeid raakt,wedden dat je dan goed slaapt

Antwoorden (4)

Ja, zowel te weinig slapen als te veel slapen is slecht voor de gezondheid.

Als je echter gewend bent om weinig te slapen, lijkt het mij onverstandig om koste wat het kost te gaan proberen langer te slapen. Sommige mensen hebben nu eenmaal minder uren slaap nodig dan anderen. Leg je daarbij neer en maak je er geen zorgen over.

Overigens blijkt vaak dat mensen die het gevoel hebben niet of weinig te hebben geslapen toch wel enige tijd geslapen hebben.

Je kan je slaapritme weer terugkrijgen door iedere avond op een vaste tijd in bed te gaan liggen en goed te ontspannen. Sta ook weer op een vaste tijd op, ook als je je niet uitgerust voelt.
Antoni
6 jaar geleden
Voor mij persoonlijk is slecht slapen niet iets dat een goeie uitwerking heeft. En het lijkt niet dat het een probleem is voor je. Maar mocht je er toch iets aan willen doen, er zijn goeie ontspanningstechnieken die het in slaap vallen en de kwaliteit van je slaap positief beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ieder mens heeft slaap nodig.
Als we wakker zijn, maar ook als we slapen, gebruikt ons lichaam energie.
Voor een deel uit onze voeding.
Allerlei processen in ons lichaam moeten na iedere dag herstellen.
Zowel geestelijk als lichamelijk.
Zouden we niet slapen, dan zal het herstel aanzienlijk minder zijn en komen we op den duur energie te kort.
Bij mensen met b.v een burn/out, gaat het vaak wat slapen betreft helemaal mis, maar gek genoeg, voelen ze daar aanvankelijk niets van.
Dat kan zo door gaan, totdat het energie te kort- slaap te kort zo groot is geworden, dat er andere lichamelijke klachten bij komen.
Duurt deze situatie nog langer, dan gaat het op alle fronten helemaal fout en hebben we met een ernstige burn/out te maken.
Een tijd lang niet kunnen slapen, is dus op den duur heel erg ongezond, ook al lijk je er aanvankelijk weinig last van te hebben.
Direct naar de huisarts gaan voor overleg en een plan van aanpak.
Hoe langer je er mee wacht, hoe moeizamer is de weg terug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja is Zeker slecht, je kan ontregeld raken ook al ben je niet moe....op je. seretonine hiishouding heeft dit
Enorme inpact....