Wat is een mooie openingszin?

Om een gesprek te starten

Toegevoegd na 2 uur:
Tussen 2 mensen die elkaar nog niet eerder gesproken hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Ik zei vroeger altijd als eerste woorden: Wat zou je zeggen, als ik je vroeg?

Als ze dan zei ik zou 'ja' zeggen. Dan zei ik..okay, dan vraag ik je nu meteen.

Zei ze daarintegen dat ze 'nee' zou zeggen, dan zei ik: Haha, daarom vraag ik jou ook niet.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (50)

Weet jij een mooie openingszin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen zin, maar 1 woord:

Hoi!

Of: Hoi, alles goed?

Of: lekker weer he?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er wel aan wat je gaat doen, wil je iemand versieren, heb je een sollicitatiegesprek. Ligt er ook aan waar je bent.

*Lekker weertje vandaag he, ga je nog iets leuks doen van het weekend?
*Alles goed?
*Wat zie je er leuk uit.
*Heb je toevallig een vuurtje voor me?

En ga zo maar door, kijk eens op de website hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je favoriete spicegirl?

Garantie op een urenlange heerlijk ouderwetse discussie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van vroeger of hoe ze nu zijn?
Goeiemorguhhhhhh

Slecht geslapen vanacht en jij????

dan komt t gesprek.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel goed!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Echt een goeie! +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aaaah, ik kan er niet tegen, ik snap hem niet!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gebruikelijk te vragen of alles goed is. Nu dat in een turbulent leven hier op Aarde natuurlijk niet mogelijk is het veel eerlijker te vragen of veel goed is. Op die manier hoeft de ander niet te liegen.
"Zo dat zijn flinke knoppen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om iemand te versieren;

Volgens mij is je vader een dief. (Huh hoezo)
Omdat hij twee sterren uit de hemel heeft genomen en deze in jou schitterende ogen heeft gestopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romanticus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha,, nice
Maar ik denk dat dat vrouw wel kwaad wordt, alsje dat zegt :P (sommige dan)
Gaat 't weer een beetje......?
Wil je erover praten............?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft U een vuurtje?
Als je niet rookt moet je later, als je het vuurtje aangeboden krijgt, natuurlijk zeggen 'dank je, maar ik rook niet'. Dan is het meteen duidelijk dat je een openingszin hebt gebruikt

of Wil je een glaasje tomatensap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
bij de bushalte kan ik me nog wel wat voorstellen over een vuurtje. Maar die tomatensap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de clou juist, je wilt een gesprekje beginnen geen drankjes rondbrengen
Begin met een "Wist-je-datje".

* Wist je dat de elektrische stoel door een tandarts is uitgevonden?
* Diarree letterlijk "doorstroming" betekent.
* Inktvissen een erectie kunnen krijgen.
* Haringen met elkaar communiceren door ´s nachts scheten te laten.
* Coca-Cola vroeger cocaïne bevatte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit geloof je nooit....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op ieder geval een vraag. Omdat jij door een vraag prima een gesprek kunt beginnen. De gesprekspartner kan zijn mening of iets anders vertellen zodat jullie een dialoog kunt starten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat brengt jou hier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol
Zal er voor een groot deel anafhangen welke kant je het gesrpek op wilt hebben.
Wat is het doel van het gesprek, wat is je rol (informeel of juist niet)Wie is de gesrpeksleider of gaat dat worden.
Als je als werkgever je personeel uitbodigd voor een gesprek dan zul je na begroeting beginnen met te vertellen waarom dat gsprek plaats vindt.
Een openings zin zou dan k u n n e n zijn; De reden waarom ik je voor dit gesprek heb uitgenodigd is om het eens t ehebben over....
Kom je in de kroeg iemand tegen die je lang niet meer gezien hebt dan zul je na de begroeting al gauw gaan richting, Leuk je hier teontmoeten na al die tijd hoe is het eigelijk met........(dat kunnen personen zijn of situaties.)
Het gesprek bepaald dus voor een groot deel (informatief gesprek versus informeel gesprek) Beide totaal andere opneningszinnen.

Toegevoegd na 1 uur:
Wat leuk, fijn, bijzonder, dat wij elkaar hier of nu treffen en ik hoop dat het een begin mag zijn van een prettige, fijne, leuke en lagdurige verstandhouding.
Woorden die je niet liggen kun je weglaten of veranderen.
Laat het vanuit je hart komen en neem geen dingen over waar je niet achter kunt staan.
Eigelijk kan elke zin zolang er maar vanuit eerlijkheid en oprechtheid gesproken wordt.
Laat in elk geval duidelijk zijn hoe je de ontmoeitng ziet in het heden en wat je van verlangt in de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Weet je misschien hoe laat het is?"
"Weet je hoe laat de bus (trein) kom"?'
"Zouden we het vandaag droog houden?'
13 jaar geleden
een grapje maken, bv er zit een mier op je neus. dan moet die ander misschien lachen. humor doet het meestal wel goed
13 jaar geleden
BIERTJE !!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een mooie weer vandaag of niet.. Tenminste moet wel een lekker weer zijn. Haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ziet er uit als mijn aanstaande vriendin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"wat leuk om je eindelijk eens een keer te ontmoeten". "Mag ik je op de man/vrouw af lukraak bestoken met vragen?". Dan vraag je bijv. hele simpele dingen zoals wat is je favo kleur, je favo vakantieland. Dan komt er altijd wel een gesprek op gang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben verdrietig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedemorgen,middag of avond, leuk kennis met je te maken of leuk je te mogen ontmoeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan krijg je vanzelf een reactie en daar kun je vaak verder mee, lukt dit niet, kun je voorstellen om ergens wat te drinken, of iets te drinken aanbieden onder het mom;'Dan kunnen we eens lekker bij kletsen'. Rest gaat vaak vanzelf wel hoor.

Toegevoegd na 4 minuten:
Vragen welke baan/studie diegene doet/heeft.
Het is leuk wanneer je interesse hebt voor wat diegene doet. Natuurlijk niet té overdreven vragen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Livingstone, I presume
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet u misschien hoe laat het is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee , zeg dat het niet waar is!
jij hier??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Voel jij je ook zo onhandig als je met iemand probeert contact te maken?
of
* Volgens ben jij een Ram, Weegschaal......
of
*mag ik even met je praten, je zie eruit als iemand die van een leuk/goed/interessant/niet oppervlakkig gesprek houdt...
dit zijn alle openingszinnen die mijn vriendin de afgelopen week te horen kreeg toen ze in de kroeg was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb jou wel eens vaker hier gezien, klopt dat? Ik ben *naam*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo ..... (naam), wat leuk om jou te ontmoeten!

Toegevoegd na 1 minuut:
niet eerder gesproken hebben wil niet zeggen
dat je zijn/haar naam niet weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik de suiker even?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon, wilt u/wil je even kijken, heb ik stift op mijn gezicht? *kijkt* Oh, en wat heeft u/heb jij ----- en dan zelf iets verzinnen over diens uiterlijk, een vraag erover stellen. Als diegene dichtbij komt kun je ook over diens geur beginnen, bijvoorbeeld.

leuke vraag :) veel openingszinplezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een drankje waar ijsklontjes inzitten. Zorg ervoor dat je bij diegene zit of staat. Gooi de ijsklontjes op de grond en zeg: "zo, het ijs is alvast gebroken".

Hiermee is het altijd raak! En met raak bedoel ik een goed gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oprecht spontane die op dat moment in je opkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie benen! Hoe laat gaan ze open? (geintje;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iew!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet nog een leuke: Zullen we samen pizza gaan eten en daarna sex of hou je niet van pizza ? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muwahahaha. Typisch mannen/jongens. lmaooo
Is this guy/girl boring you? I'm from another planet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoelaat is het?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of gewoon een hele foute zoals:
Deed het pijn, toen je uit de hemel viel?

Sexistische:
Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin.

:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vragen hoe het met diegene is, belangstelling voor de ander werkt altijd. Mensen houden van over zichzelf praten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij: Hé!
Hij/zij: Hoi
(Jij geeft een compliment aan die gene)
Jij: Wat zie je er toch vandaag zó mooi uit! Het is echt te mooi voor woorden!
(Hij/zij lacht)
Hij/zij: Oh, dankjewel
Jij: Ik ken je niet, maar je lijkt wel op iemand die ik een keer in de stad zag. Maar jij bent véél mooier dan hem/haar.
(Hij/zij lacht)
Hij/zij: Oh dankje! Wat lief van je!
Jij: Zullen we afspreken... op maandag, om half negen?
Hij/zij: Dat is goed! Ik schrijf het even in mijn agenda!
(Hij/zij haalt hem/haar agenda tevoorschijn en schrijft het op)
Hij/zij: Hier is ook een blaadje voor jouw, zodat jij het ook kan onthouden!
Jij: Is goed! Ik zie je dan! Doei!
Hij/zij: Dag!

En dan heb je mooi afgesproken! TADAA!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel weegt een ijsbeer?? genoeg om t ijs te breken.

als een agent me aanhoudt en zegt papier, en ik zeg schaar, heb ik dan gewonnen?

J jij moet niemand zijn. M waarom?? J niemand is perfect.

jij bent de Jing in mijn Jang

als jij met 11 rozen voor een spiegel gaat staan, zie je 12 van de mooiste dingen op de wereld.

god belde, hij wil z'n engel terug.

jij bent een dief. waarom. omdat je mijn hart heb gestolen.

leuk voor als t ijs is gebroken:
ik hou 3 keer van je, vandaag, morgen en voor altijd.

ze zeggen dat disny de beste plek op de wereld is, kennelijk waren ze nog nooit in jou armen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Geloof jij in liefde op het eerste gezicht of moet ik nog es langs lopen
-Heb je je belastingaangifte al gedaan? Ik ben namelijk ook aftrekbaar...
-mag ik je nummer ik ben een telefoonboek aan het schrijven
-Hoi, ik ben Piet, en ik doe de 10 tot 18 centimeter in 3,6 seconden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heeft Herman Finkers ooit eens antwoord gegeven op je vraag: Neuken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Wil je erover praten?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem eens een vreemde in huis.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat "opent" die zogenaamde openingszin dan, vraag ik me af? Voor mij is een cliché een stoplap van jewelste. Het sluit daarom deuren. Wees gewoon spontaan, dan gaan die dingen vanzelf. Gewoon in het moment blijven, geen openingszin, dat is niet menselijk, maar robotachtig. Vind ik dan..
>>maar om je niet met lege handen achter te laten....

- " nou, je overtreft in ieder geval de verwachting..."
- " daar zitten we dan..."
- " eindelijk, na lang verwacht!, hoe is ie met jou?"
- " Heb jij ook zo'n belabberde/ fantastische reis achter de rug?

Toegevoegd na 4 minuten:
En dan even voor de lol een heel slechte ópeningszin'

" heey, jij hebt een opening, en ik heb zin"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, ik heet hans hoe heet ben jij ????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*Heeei Bv. Lisa Dit is jane Jane Dit is Lisa.
*Vandaag had ik het weer erg leuk op school Iemand haalden een geintje met de juf uit en se schork ((Dan praaten ze van zelf meee!))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben mijn teddybeertje kwijt... wil jij nu met me slapen?(a)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil jij de moeder van mijn kinderen worden?
13 jaar geleden
Weet niet of deze er al tussenzit (er zijn veel antwoorden ;))
Maar je gaat naar iemand toe met een stuk ijs, breekt het door midden en zegt:

Zo, nu het ijs gebroken is....

Waar je het ijs vandaan haalt? Je kan bijvoorbeeld een ijsklontje uit de cola vissen.