Bij welk sigaretten merk heb je het meeste kans op longkanker?

altijd al willen weten.. nog nooit antwoord op gehad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dat zijn de camel sigaretten zonder filter.Deze sigaretten bevatten net als de normale peuken gedroogde shag wat veel heftiger brand en daardoor is de rook veel dikker.De filter filtert normaal redelijk veel teer eruit.

Bij shag is het een ander verhaal,Daar heb je bij zware shag sneller teerophoping in je longen,wat op zijn beurt weer zorgt voor dieper inhaleren ivm met verminderde longinhoud en daardoor krijg je weer meer kollmonoxide binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het schijnt volgens Amerikaanse wetenschappers het merk Marlboro te zijn, het onderzoek stamt weliswaar uit 2003, maar toentertijd was het al een issue, om dat uit te vinden. Eerstens dacht ik, hoe kom je op zo'n vraag om dat te willen weten, maar moet zeggen, er zit wel een goede vraag in.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/3675.php

Ik weet dus niet in hoeverre dit nu actueel is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen verschil , niet bij lichte of zwaardere sigaretten
of shag , het is allemaal slecht.
De fabrikanten willen wel doen voorkomen dat de een
minder schadelijk is, maar geloof mij zelf 32 jaar in de
sigaretten industrie gewerkt, en ze zijn allemaal schadelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle merken
lees het maar op ieder pakje staat heel duidelijk
roken is dodelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn allemaal even slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit eens gehoord dat zware shag het minst schadelijk is omdat andere merken gebleekt worden.