Is er een mogelijkheid om mijn echo (op DVD) uitslag te herbeoordelen?

Er is een echo gemaakt in het ziekenhuis. De uitslag ligt thuis op papier en DVD. Ik wil graag een onafhankelijke herbeoordeling. Is dat mogelijk en welke radioloog wil en kan me daarbij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor een zogenaamde second opinion kun je in principe bij elke arts terecht. Je hebt daarvoor een verwijzing nodig van de arts waar je nu onder behandeling bent, dus degene die je echo nu beoordeeld heeft. Overleg wel even tevoren met je zorgverzekeraar of die de kosten vergoedt (meestal is dat wel het geval).