Een leuk vriendje zoeken zodat je weer zin krijgt in het leven.

Of anders naar een psycholoog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan jouw leeftijd te zien moet je nog beginnen met jouw leven.
Zo jong en er al geen zin meer in.
Duizenden mensen zouden graag een paar uurtjes van jouw gezondheid willen proeven.
Maak eens een goeie wandeling in de frisse lucht,en kijk eens goed om je heen.
Dan ga je er misschien wat anders over denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je ouders praten, of met iemand anders die je vertrouwd. Waarom heb je geen zin in meer om te leven? Wat zijn je problemen? Je moet iemand in vertrouwen nemen en steun zoeken. Veel problemen lijken onoplosbaar, maar zijn dat niet!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf zsm melden bij een GGZ Instelling.

http://www.ggznederland.nl/index.php?p=115744
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er niet meer aan denken en afwachten tot je wat beter in je veld steekt. Het kan zo maar gebeuren dat je ineens iemand leert kennen waardoor je ineens weer zin in het leven hebt en blij bent dat je leeft! Pubertijd is erg moeilijk, je wilt alles maar mag niets! Je hebt zoveel fantasieën en idealen, je wilt zoveel en voor je gevoel komt er niets van terecht. Heus, iedere puber heeft wel eens het gevoel een rot leven te leiden. Bedenk wel dat je als puber in Nederland het erg goed hebt. Je bent vrij, je mag alles zeggen wat je wilt, je hebt stromend water, warmte, ouders die voor je zorgen, je kunt leren, kortom er is zo veel om dankbar voor te zijn! Misschien wil je een ander figuur, ander haar, minder pukkeltjes, populair zijn,
veel geld, luxe of weet ik veel. Dit zijn zo de dingen die pubers allemaal willen en als ze dat niet hebben zijn ze ontevreden en dan hoeft het leven niet meer op deze manier. Bedenk wel, dit zijn allemaal uiterlijkheden en die hebben tijd nodig om te rijpen. Lelijke eendjes worden vaak prachtige zwanen! Kom op meid, zie het positief en wacht rustig af wat er op je weg komt. Loop niet chagerijnig rond maar lach eens spontaan naar iemand die naar je lacht. Je zult zien dat bij positieve mensen meer positieviteit op hun pad komt dan bij negatievelingen.

Toegevoegd na 22 uur:
Correctie; in je vel steekt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord, netjes.
het klinkt zo banaal maar kijk op een bewolkte dag eens naar buiten. hij is niet te zien en toch weet je, hij is er en hij komt weer terug: de zon.
zo is het ook met de zin om te leven. je kijkt naar buiten en het is bewolkt, want..... vul maar in er zijn duizend en een reden om je een keer allerbelabberst te voelen.
en toch weet je: het is er. op een gegeven moment bruis je weer, straal je weer, kijkt iedereen op straat je weer met bewonderende blikken na, kun je de wereld weer aan.
tot dat de zon weer schijnt de bewolking weer is vertrokken: laat je niet kisten, ga niet zitten kniezen, praat met je ouders, je beste vriendinnen, je leraren, gewoon iemand die je vertrouwd.
zeg dan asjeblief niet dat je geen zin meer hebt om te leven, want dat is zo theatraal, dat geloof je eigenlijk zelf nog niet eens. zeg gewoon dat je je klote voelt, want dat is de spijker op zijn kop slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D'r iets van maken. Het komt je namelijk niet aanwaaien. Of je wacht gewoon tot de puberteit voorbij is, dan komt het in de regel wel weer goed. Maar je moet echt zelf iets maken van je leven, een ander doet het niet voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste,

Je kan de vraag ook omkeren :

Wat geeft je zin om voor te leven ??

Het leven op zich is de moeite waard, elke dag is een ge-
schenk, wees blij hiervoor !

Ik weet niet of je de film hebt gezien van Monthy Phyton :

The Meaning of Life ?? (een aanrader)

Het Leven geschetst in vijf grote blokken :

1. de geboorte
2. de jeugd
3. de volwassenheid
4. de ouderdom
5. de dood

Het geheel is geheel humoristisch opgebouwd, maar is wel het overdenken waard !

Het leven heeft ook zijn goede kanten, probeer steeds het postieve er uit te halen ! Probeer het !

In het ander geval kan je best een huisarts of een vertrou wenspersoon raadplegen (bijvoorbeeld een psycholoog of CGGZ)

Veel sukes toegewenst !

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het op zoek gaan naar dé zin in jou leven kan op zich al heel zinvol zijn.
Dat zou kunnen zijn (vrijwilligers)werk, hobby, of iets bouwen of creeren zeg maar iets scheppen. Een verhaal, schilderij etc.
Ga genieten van al het moois het leven en de natuur te bieden heeft.
Niet vervelend bedoeld en je zult vast ook je redenen wel hebben maar het klinkt een beetje ondankbaar. Er wordt je iets moois gegeven dat je net zo mooi kunt maken als je wilt en jij praat over geen zin hebben en onderweg stoppen. Kun je je dan niet op een of andere manier belangijk maken voor de mensen om je heen door hier gewoon te blijven. Vast wel! Er zullen best een aantal mensen om je heen zijn die niet graag zien dat je gaat. Uit dankbaarheid voor het leven zou je misschien toch kunnen blijven proberen, vroeg of laat ga je vanzelf dus laat die tijd, die nooit meer terugkomt, niet nodeloos voorbij gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je het beste ken doen is,
als een haas gaan praten met bv je huisarts!!
die je doorverwijst naar een hulpverlenings instantie
die je de zin van het leven,en het mooie ervan kunnen laten inzien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kun je best hulp zoeken en daar deze vraag nog eens stellen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoeken naar de zin ervan
raadpleeg iemand die je vertrouwd
kijk naar wat niet is als jij er niet bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je een doel hebt in het leven
om na te streven.
Doe vooral leuke dingen
Zorg voor vrienden en familie om je heen.
Heb iets om naar uit te kijken.
Ik zou zeggen Leef je droom!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan de leuke en goede dingen denken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeker er met iemand over gaan praten of idd naar de huisarts om door te verwijzen naar een pscycholoog. je moet hier niet mee blijven rondlopen, ga ook vooral leuke dingen doen met vriendinnen of weet ik veel wat, waar je in ieder geval blij van word dat je weer een beetje de gedachte krijgt dat het leven toch wél leuk is! heel veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulp zoeken en praten HEEL veel praten en je vooral er niet er voor schamen om je zo te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste Steffie, als ik naar je andere vragen kijk, zie ik dat je te zwaar bent, dikke bovenbenen hebt, een vriendin met anorexia, een andere vriendin die je vriendje hebt afgepakt, geen geld hebt om kleding en schoenen te kopen en geen zin meer in het leven hebt.
Dat is nog al wat!
In je avatar zie ik een foto, van een jong en leuk meisje, ik neem aan dat jij dat bent, je ziet er leuk en lief uit,
maar je eigenwaarde staat op een zeer laag pitje!
Maar ik zie nog steeds een lief meisje.
Leer van deze vervelende ervaringen, als je wat ouder bent geworden, zie je de wereld heel anders en die wereld is echt niet tegen jou, die wereld is er voor jou.
Dus gewoon lekker door gaan met leven, probeer wat bij te verdienen, dan kan je zonder je hand op te hoeven houden lekker kleren en schoenen gaan kopen!
Vergeet niet, dat je niet de enigste bent die dit moet ervaren, zet hem op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi en sociaal antwoord,zal haar steunen hoop ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1
Dan ben je mogelijk depressief. Wacht er niet te lang mee, maar ga naar je huisarts en leg het probleem voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft er geen zin in te hebben, het gebeurt toch wel, je bent het leven zelf!
En als het toch wel gebeurt, hoe jij het ook ervaart, kun je je maar beter eraan overgeven.
Geef je eraan over en je zult de ZIN (-geving) ondervinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk antwoord???

Eerlijk gezegt slaat deze vraag natuurlijk niet op jou, want dat zou alleen een vraag om aandacht zijn,
en zo zielig ben je toch niet, dat je dat op zo'n manier moet doen?
Als iemand geen zin in leven meer heeft, vraagt ie niet om raad maar "gaat" het leven uit, op zijn/haar eigen manier zonder iemand lastig tevallen.
Helaas zijn dat de echte wanhopigen, zij vragen niet maar doen.

Mag ik je een raad geven?
Ga ,voor je weer zoiets vraagt, een kijken in een hospice
met terminale mensen, zij hebben een levensverwachting van 1 dag tot a 3 maanden, zij willen nog zo graag door...
hebben nog zoveel zin.

Dat is mijn dagelijks werk en dan doet het pijn als iemand die gezond is met zo een absurde vraag komt

Denk na en geniet van elke dag dat je leeft want helaas....elke dag kan de laatste zijn