Met wat verbrand je het meeste calorieen , wandelen of fietsen ?

Ik heb een beetje een medisch probleem , en kan daardoor niet sporten . Doch ik wil wel wat aan beweging doen en afvallen :) . Dus ik vraag me af wat is het beste , fietsen op een hometrainer of wandelen op een loopband?

6 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het ligt er aan hoe lang en hoe vaak je iets doet en ook nog met welke intensiteit.
Gewoon lopen: slenteren, wandelen, joggen of rennen en met de fiets kan je dat ook een beetje indelen met gewoon, stevig trappen, hard en racen of met de versnellingen natuurlijk.

Je wilt iets kiezen maar vind je het allebei leuk? want het een is zittend te doen met alleen de benen in actie, en het andere is staand en ook de benen in actie, maar het is toch anders. Wat vind jij prettiger? Daar gaat het om, wat houd je vol.

Je hoeft niet eindeloos uren te fietsen, maar als je een favoriete soap volgt of een film kijkt kan je gedachteloos door de afleiding goed doortrappen.
Ik ken mensen die altijd lezen en anderen die spinnend studeren.

Je verbrandt de meeste calorieën door inzet en door vol te houden de tijd die je iedere keer wilt trainen. Elke dag mag, maar hoeft niet hoor. Drie dagen in de week is prima, al ken ik ook mensen die bv iedere dag naar de sportschool gaan 1,5 à 2 uur, die niet anders meer willen.