Kan het gebruik van bloeddruktabletten invloed hebben op de werking van de schildklier?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
fremar
6 jaar geleden
Welke tabletten? naam?
Ritsuka
6 jaar geleden
Lijkt mij een vraag voor je huisarts, die is bekend met je medische dossier, en kan indien nodig testen doen als je het vermoeden hebt dat de werking van de schildklier verstoord is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Veel dingen en medicijnen hebben invloed op de schildklier. Bloeddruk ook.
Bloeddruk verlagende middelen zijn niet bepaald de gezondste medicijnen, dus in het algemeen: Ja Bloeddrukverlagers zijn troep, werken slecht en bijna altijd werkt een goed voedingspatroon veel beter.
Erna55
6 jaar geleden
Overleg dit met de behandelend arts.
tinus1969
6 jaar geleden
Kun je wat achtergrond geven bij deze vraag? Waarom denk je dit/waar heb je last van?

Het beste antwoord

SOMMIGE bloeddruktabletten hebben invloed op de schildklier. Overleg met je arts of dat bij jou het geval is.

Wat ook mogelijk is, is dat een bloeddruktablet dezelfde bijwerking heeft als bijvoorbeeld een te actieve schildklier. Als dat gebeurt word jij gejaagd en erg actief. Je denkt dan dat je schildklier te actief is geworden... maar in werkelijkheid functioneert je schildklier normaal en zijn het de bijwerkingen van de bloeddruktabletten die je merkt.

Ook in dit geval (of in het omgekeerde geval, dus een ogenschijnlijk luie schildklier) kun je dit het beste bespreken met je arts.
Cryofiel