ik vindt dat ik best zwaar ben,en ik doe egt alles eraan om aftevallen maar niks helpt! kunnen jullie me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien moet je is in het archief gaan kijken ? Want deze vraag is al heel vaak gesteld en daar staan al alle antwoorden waar je wat aan kunt hebben. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steffie: ik krijg altijd de kriebels van meisjes van jouw leeftijd die willen gaan afvallen. Natuurlijk kan het best zijn dat je te zwaar bent, maar ga niet op eigen houtje lijnen. Je bent nog in de groei en hebt daarvoor nog veel voedingsstoffen nodig. Ook door het begin van de puberteit kan je zelfbeeld wel eens verkeerd zijn. Lees mijn antwoord en ga naar de dokter om erachter te komen of je gewicht werkelijk verkeerd is.
Vlak voordat je een groeispurt maakt wordt je trouwens altijd iets dikker; dat is de reserve die je lichaam opbouwt om ineens zoveel te kunnen groeien. Na die groeispurt ben je vanzelf al een stuk slanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EN als jij dat op de foto van je avatar bent, dan ben je zeker niet te dik!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hooguit wat te onthullend gekleed.

Antwoorden (8)

Zelfdicipline, willen en een goede begeleiding zijn denk ik de toverwoorden voor succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben jaren geleden heel veel afgevallen met een combinatie van normaal, gezond eten, niet snoepen, geen alcohol en gewoon veel bewegen.

Dieten met gewoon heel weinig eten helpen niets. Je lichaam gaat dan wennen aan het weinige voedsel, met als resultaat dat als je weer gewoon gaat eten, je net zoveel weer aankomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
C4th, de jonge dame is 13, dus alcohol zal ze (hopelijk) al niet gebruiken.
Verder goed advies: niet minder eten, maar meer bewegen. Dat laatste is nooit slecht, hoewel een 13-jarige wel moet opletten dat ze alle voedingsstoffen binnenkrijgt die ze nodig heeft om te groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, 13.. dat had ik even niet gezien.
Aangezien je 13 bent is afvallen niet echt een optie. In ieder geval niet op eigen houtje.
Als je vindt dat je echt te zwaar bent, ga dan eens naar de dokter. Die kan bepalen of je gelijk hebt en je vervolgens helpen om op een beter gewicht te komen. Op jouw leeftijd gaat dat vaak niet via afvallen, maar door te zorgen dat je niet aankomt. Aangezien je nog groeit wordt je dan vanzelf slanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou goed zijn om je lengte en gewicht met elkaar te vergelijken. (BMI berekenen, hoe? dat kun je zo googelen)
verder moet je je realiseren, dat je nog in de groei bent. die verhouding zegt dan nog niet alles over het ideaal voor jou. dat kan van week tot week verschillen.
verder zou ik mezelf eens afvragen waarom ik denk dat ik te dik ben. is dat, omdat ik heel veel mensen denk te zien die slank zijn, of is dat omdat mijn idolen slank zijn of is dat omdat mijn vrienden en vriendinnen zeggen dat ik dik ben.
vervolgens moet je je dan eens in alle eerlijkheid afvragen wat je nu eigenlijk zelf vindt. dikke kans dat je dan denkt: eigenlijk is er niks aan de hand.

Toegevoegd na 1 minuut:
als ik alles bij elkaar zo bekijk, denk ik dat je je meer zorgen moet maken over je spelling, dan over je gewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook over deze vraag en het antwoord is al van alles in het archief van GV te vinden. Ik ben vanaf januari op GV en heb hem al enkele malen zien passeren. Dus recent genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste wat ik kan doen om je te helpen is dit te zeggen:

Hou onmiddelijk op met proberen af te vallen!!!

Afvallen is voor 13-jarigen bijna nooit nodig. Zelfs áls je wat mollig zou zijn, komt dat vanzelf goed doordat je nog groeit. En let wel, ik betwijfel zelfs of je überhaupt 'mollig' bent.

Veel meisjes van jouw leeftijd hebben ten onrechte dat idee omdat ze vrouwelijke vormen beginnen te krijgen. En die zijn nou eenmaal wat ronder dan het kinderfiguur van een tienjarige. Dat hoort zo.

Gelukkig maar, want je zult er al snel achterkomen dat die ronde vormen over het algemeen veel aantrekkelijker worden gevonden.

Als je nu probeert af te vallen, heb je kans dat je jezelf flinke schade toebrengt. Je bent niet alleen nog aan het groeien, je lichaam is zich ook aan het ontwikkelen tot volwassen vrouw.

Dit is de belangrijkste ontwikkeling van je leven. Door nu te lijnen kun je die ontwikkeling stopzetten, en de rest van je leven last houden van je gezondheid. Zelfs je kans om ooit kinderen te krijgen kan erdoor in gevaar komen!

Als 13-jarige moet je daarom alleen afvallen als je véél te dik bent (niet niet-mooi-te-dik, maar heel-ongezond-te-dik), en dat moet je nooit in je eentje proberen. Je hebt daarvoor begeleiding van een arts nodig, om de gezondheidsproblemen die ik noemde te voorkomen.

Als je dus toch nog denkt dat je te zwaar bent, ga dan naar je huisarts. En doe niets om af te vallen als de dokter dat voor jou niet nodig vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is dat je regelmatig eet, dus geen maaltijden overslaat en gezonde dingen eet. Als 13-jarige moet je op een dag het volgende eten: 5-7 sneetjes bruin brood, 4-5 aardappelen of 4-5 opscheplepels rijst, pasta of peulvruchten, 200 gram (4 groentelepels) groenten, 2 stuks fruit, 500 ml zuivelproducten, 100-120 gram vlees(waren), vis, kip, ei of vleesvervangers en anderhalf liter water. In frisdrank zit veel suikers, dus die niet meer drinken. Ook snoep, koeken en gefrituurd eten moet je zo min mogelijk nemen. Neem iedere dag 3 maaltijden en tussendoortjes (b.v. fruit). Je zult dan merken dat je geen honger meer hebt.
Misschien dat je ook naar school fietst en buiten nog speelt en daar rent of veel loopt zodat je iedere dag wel een uur in beweging bent.

Ik wens je in ieder geval veel succes toe om op een gezonde manier weer op gewicht te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen chocolade e.d. en meer bewegen. Echt gaan afvallen als je nog volop in de groei bent in idd niet goed.
..