hoe kom je van gevoeligheid voor zonlicht af?

Mijn ogen beginnen te prikken en tranen wanneer ik buiten naar de lucht kijk, zelfs wanneer get bewolkt is. Ik heb echter geen last van lampen, alleen van zonlicht

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer eens druppels tegen droge ogen (bij de drogisterij te koop) droge ogen veroorzaken klachten als tranen en pijn. Als je lenzen draagt, let er dan op dat je druppels koopt die geschikt zijn voor lenzendragers, de opticien verkoopt deze druppels ook.

Antwoorden (1)

Wij op een forum kunnen dat niet beoordelen, ga naar je huisarts en laat het onderzoeken.

Maar mogelijk heb je last van fotofobie:
"Er zijn veel verschillende redenen waarom iemand een overgevoeligheid voor licht kan hebben. Fotofobie is een symptoom en geen aandoening of ziekte. Hierdoor is dus het grootste probleem de onderliggende oorzaak die de fotofobie veroorzaakt. Fotofobie komt voor onder alle leeftijden."

Het kan ook door bepaalde medicijnen komen, lees de bijsluiter aandachtig,

Veel mensen hebben last van scherp zon-licht en niet bij iedereen helpt een zonnebril. Toch : koop een GOEDE zonnebril en let op welke kleur voor jou goed werkt: blauw, groen, bruin of zwart of nog mooier mee-kleurend, de juiste kleur is zeer persoonlijk.

Als je zo veel last hiervan hebt, kan ik alleen maar zeggen: ga toch naar de huisarts, deze kan dit bekijken / beoordelen waardoor je zo'n last hebt en hoe dit te behandelen.