waarom heb ik gewichtschommelingen?

Sinds een jaar heb ik last van mijn gewicht... maandelijks kom ik 5kg op een week bij en ben ik die daarna ook weer kwijt. Mijn borsten veranderen ook van een b naar n f. Ik dacht hormonen en heb mijn hormoonstaafje laten verwijderen en ben overgeschakeld naar de pil... probleem niet opgelost. Ik ga in augustus trouwen en kan mijn trouwkleed niet vermaken. Zou geweldig zijn als ik weet wat ik heb.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Erna55
6 jaar geleden
Ga ermee naar de huisarts.
Ritsuka
6 jaar geleden
Van B naar F in een week?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Natuurlijk ben ik al naar de huisarts gegaan....
De cupverandering gebeurt in 1.5 week, zwakt ook terug af naar een b uiteindelijk
Cryofiel
6 jaar geleden
Wat zei de huisarts?
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt het met de huisarts besproken. Wat heeft deze gezegd ?
Cryofiel
6 jaar geleden
Sinds wanneer zorgt anticonceptie voor tekorten? Ik ken geen betrouwbare bronnen voor zulke beweringen. Natuurlijk worden dit soort verhalen verteld op vage alternatieve sites, maar die blinken uit in onbetrouwbaarheid. Mocht je toch een onderbouwing hebben, dan houd ik me natuurlijk van harte aanbevolen. Al was het maar een uitleg van hoe dit zou werken, biologisch gezien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit soort extreme schommelingen kunnen bijna alleen maar verklaard worden door het vasthouden van vocht. Toegevoegd na 4 minuten:
Om meer dan dat te kunnen zeggen zal je meer informatie mogen geven, o.a.:
Lengte, gewicht en gespierd of juist niet.
Iets over je voedings patroon.
Medicatie of andere bijzonderheden. Je bent neem ik aan bij een arts geweest en hebt het waarschijnlijk besproken voor het verwijderen van het hormoonstaafje. Is er verder niks mee gedaan?

Antwoorden (1)

Dit wordt veroorzaakt door het vasthouden van vocht.

5 kg kan niet zo snel aan vet en spieren opgebouwd worden, onder verder normale omstandigheden.
5 kg eraf is al helemaal lastig.

De onderliggende oorzaak is lastiger.
Hormonen zijn de meest logische verklaring, ook omdat je het over een maandelijks gebeuren hebt.