Als ik als zelfstandig fysiotherapeut groepslessen wil geven, moet ik dan rekening houden met 6% of 21% BTW?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Fysiotherapie is btw vrijgesteld, maar ik neem aan dat het hier gaat om aanvullende sportbeoefening.

Als je de deelnemers gelegenheid geeft tot sportbeoefening in jouw (of door jou gehuurde) ruimte, dan bereken je voor die gelegenheid 6% btw. Voor bijkomende diensten zoals lessen, instructies of begeleiding mag je dan ook het 6%-tarief hanteren.

Geef de de lessen elders, bijvoorbeeld buiten, bij de klanten thuis of in een sportschool waar de klanten al mogen komen zodat jij hem niet apart ter beschikking stelt, dan is het 21%.