Heb ik recht op een rookvrije ruimte thuis?

Toegevoegd na 5 minuten:
M'n ouders roken onder alleen komt de rook baar boven (dus ook op m'n kamer) wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Als het jou huis is, zeker.
Anders:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Recht
ronron1212
7 jaar geleden
Je eigen kamer
Amadea
7 jaar geleden
Laat je ouders deze site lezen: http://www.nooitbinnenroken.be/
Erna55
7 jaar geleden
Het advies bij je vorige vraag over je rokende ouders was om naar de huisarts te gaan.
Heb je dat al gedaan ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan je kamer op overdruk brengen:
een (kleine) ventilator die lucht van buiten naar binnen blaast en rooklucht kan je kamer niet meer in komen.
Meestal heb je daar een gat in een muur voor nodig, maar soms kan het makkelijker.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Nee zolang jij bij je ouders thuis woont heb je daar geen recht op. Hun huis, hun regels. Je hebt recht op een rookvrije werkplek. Maar zelfs als jij een "kantoor" in het huis van je ouders zou hebben, mogen zij nog steeds in hun huis roken. Deur dicht en zo'n rol voor de deur leggen die tocht tegen houd. Kaarsjes aan op he kamer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk heb je recht op rookvrije ruimte
Je kunt bv afspraken maken een kort voorbeeld
Dat ze aleen buiten mogen roken

Antwoorden (1)

Nee, thuis is dat wettelijk niet geregeld, zelfs het brandhout van de open haard van de buren mag vrijelijk je leefomgeving verpesten.
Best slecht, daarom een plusje voor je vraag!